Mr Green städar havet i nytt miljöprojekt

Det prisbelönade nätkasinot Mr Green satsar på miljöansvar som en viktig del i sin övergripande hållbarhetsstrategi. I samarbete med Maltas Universitet och International Ocean Institute kommer Mr Green under sommaren 2017 att bidra till ett renare och friskare hav runt Malta.

I projektet kommer Mastersstudenter inom Marin Miljökontroll från brittiska University of York tillsammans med anställda från Mr Green att städa stränderna och vattnen runt Malta. Samtidigt kommer de att samla in data om havets tillstånd i en akademisk studie kring havsmiljö och plast. Anställda på Mr Green deltar i projektet genom ett volontärprogram och gör studenterna från University of York sällskap på Mr Greens RIB-båt som används i projektet.

Jesper Kärrbrink, VD Mr Green Ltd, kommenterar:

"Som ett Maltabaserat bolag är vi likt många maltesare oroade av ökningen av plaster i Medelhavet. Haven är en viktig del av vårt ekosystem och vi vill bidra till förbättringen av deras hälsa. Vi vill öka medvetenheten om havets hälsotillstånd genom att sprida kunskap från studierna av havet och de maltesiska stränderna. Genom att dela vår forskning hoppas vi att vi kommer att både utbilda och inspirera de personer som vi träffar under sommaren."

Prof. Alan Deidun, FRSB, Direktör, International Ocean Institute - Malta Center:

"Vi förväntar oss att studien kommer att ge oss både preliminär kunskap om vilka platser längs kusten skräp samlas vid samt en bättre förståelse av påverkan på miljön vid just dessa platser. Vi kommer utifrån det kunna ge bättre rekommendationer till våra kustförvaltare."

Läs mer om projektet på Mr Greens blogg

Jesper Kärrbrink, VD, Mr Green Ltd

Mr Green Ltd erbjuder kasinospel, odds och live kasino online. Mr Green har vunnit åtskilliga internationella utmärkelser som IGA Operator of the Year tre år i rad (2013, 2014 och 2015), Mobile Operator of the Year 2016 och Online Gaming Operator of the Year 2017. Mr Green Ltd är ett helägt dotterbolag till Mr Green & Co AB som är noterat på Nasdaq Stockholms huvudlista.