Mr Green vinner prestigefyllt pris – ’Mobile Operator of the Year’

Maltabaserade nätkasinot Mr Green Ltd, ett helägt dotterbolag till Mr Green & Co AB, tog emot den prestigefyllda utmärkelsen på branschgalan The International Gaming Awards på hotell Savoy i London i veckan. Den årliga galan är branschens största tillställning.

”Det är oerhört glädjande att Mr Green utnämns till IGA ’Mobile Operator of the Year’, särskilt med tanke på konkurrensen i branschen. Vi ser det här som ett kvitto på att vår nya mobilsatsning som lanserats under hösten är i världsklass och uppskattas av marknaden” säger Per Norman, VD på Mr Green & Co AB.

Bland de övriga nominerade i kategorin fanns bland andra Betsafe, LeoVegas och Unibet. The International Gaming Awards inleder den årliga spelkonferensen ICE som hålls i London denna vecka.

För ytterligare information kontakta:
Per Norman, VD Mr Green & Co AB, tel. +46 72 230 91 91
per.norman@mrgco.se

Mr Green & Co AB äger, förvärvar och utvecklar ledande online-spelbolag. Det huvudsakliga innehavet består av nätkasinobolaget Mr Green Ltd. Bolagets aktie är sedan 2013 listad på AktieTorget.

Om oss

About William HillWilliam Hill PLC is one of the world's leading betting and gaming companies, employing over 12,500 people. Its origins are in the UK where it was founded in 1934, and where the company is listed on the London Stock Exchange. With headquarters in London and Leeds it has a national presence of licensed betting offices in the United Kingdom and is one of the country’s leading online betting and gaming services. In 2012, it established William Hill US and it is now the largest sports betting business in the USA. William Hill also has licensed operations in The Bahamas, Italy, Spain and Sweden and serves online customers in the UK, Ireland and throughout the world from its digital hubs in Gibraltar and Malta. In February 2019, it completed the acquisition of MRG Group, acquiring the Mr Green and Redbet brands, and with it an expanded pan-European footprint in faster growing online betting and gaming markets.