MRG har fått licenser i Sverige för Mr Green och Evoke Gaming

MRG har fått två licenser för iGaming i Sverige. Licenserna omfattar iGamingsajterna Mr Green, Redbet, Vinnarum, Bertil och MamaMiaBingo.

MRG är en snabbväxande, innovativ iGamingkoncern med verksamhet i tretton marknader. Koncernen har spellicenser i Danmark, Irland, Italien, Lettland, Malta, Storbritannien och Sverige. I Sverige har koncernen fått licenser genom dotterbolagen Mr Green Ltd och Evoke Gaming Ltd.

MRG:s strategi är att växa på reglerade marknader. Under 2018 har Mr Green också fått sportbokslicens i Danmark och Redbet har fått sportbokslicens i Irland. MRG har dessutom fått licens i Lettland genom förvärvet av lettiska iGamingsajten 11.lv.

Det nya svenska licenssystemet träder i kraft 1 januari 2019.

Vi välkomnar den svenska regleringen och ser fram emot att erbjuda förstklassig underhållning i vår Green Gaming-miljö, säger Per Norman, VD för MRG. Vi är speciellt glada över att den svenska regleringen lägger stark tonvikt vid ansvarsfullt spelande eftersom Green Gaming varit en del av vår strategi allt sedan starten för tio år sedan.

För ytterligare information kontakta gärna:

Per Norman, VD MRG, tel. 072 230 91 91, per.norman@mrggroup.com

Åse Lindskog, Kommunikation och IR, tel. 0730 24 48 72, ase.lindskog@mrggroup.com

MRG är en snabbväxande, innovativ iGamingkoncern med verksamhet i tretton marknader. MRG erbjuder en förstklassig upplevelse med starkt fokus på Green Gaming. MRG grundades 2007 och driver iGamingsajterna Mr Green, Redbet, 11.lv, Vinnarum, Bertil, MamaMiaBingo, BingoSjov och BingoSlottet. Koncernen omsatte 1 192,0 Mkr 2017 och har över 370 anställda. MRG har spellicenser i Danmark, Irland, Italien, Lettland, Malta, Storbritannien och Sverige. MRG är noterat på Nasdaq Stockholms mid cap-lista under namnet Mr Green & Co (ticker MRG). Läs gärna mer på www.mrggroup.com.

Snabbfakta

Citat

Vi välkomnar den svenska regleringen och ser fram emot att erbjuda förstklassig underhållning i vår Green Gaming-miljö.
Per Norman, VD MRG