Prisregn över Mr Green och Garbo

– Vinner flera prestigefyllda vinster i spelbranschen

Maltabaserade spelsajterna Garbo och Mr Green – ägda till 100 procent av AktieTorgs-noterade Mr Green & Co AB – tilldelades flera prestigefyllda utmärkelser vid spelbranschens motsvarighet till Oscars-galan, som tog plats i London under tisdagen. Garbo, som lanserades under hösten 2013, vann i kategorin Innovativ start-up och Mr Green tog hem vinsten i kategorin Årets varumärke.

Branschgalan The Operator Marketing and Innovation Awards utnämner och hyllar de mest innovativa och kreativa operatörerna inom nätspelsbranschen.

”Vi har sedan lanseringen av Mr Green 2008 arbetat hårt med att bygga ett varumärke som står ut i branschen – och det står fortfarande starkt i relation till övriga branschen. Vi arbetar för att vårt varumärke ska bära våra värderingar och budskap”, säger Mikael Pawlo, VD Mr Green & Co AB och fortsätter:

”Det är extra roligt att branschen uppmärksammar att Garbo – vårt senaste tillskott, som i första hand riktar sig till kvinnliga spelare – förmedlar en mobil spelupplevelse som står ut i en bransch som tidigare framför allt vänt sig till män.”

Mr Green uppmärksammades även när Mr Green&Co Technology:s utvecklingschef Linda Arbman samt Nora Felin, digital marknadsförare inom gruppen, vann kategorierna Team of the Year respektive Marketing Excellence Award på branschgalan Women in Gaming Awards förra månaden.

För ytterligare information kontakta:

Mikael Pawlo, VD för Mr Green & Co AB (publ), tel +46 70 418 65 02.