Redeye - Mr Green avancerar kvickt framåt

Mr Green rapporterade ett starkt kvartal med hög försäljningstillväxt om hela 28 procent på årsbasis mot förväntade 31 procent. EBIT om 1,6 miljoner kronor, före jämförelsestörande poster, blev i huvudsak drabbat av flertalet engångskostnader (förväntat 23,7 miljoner kronor). I sin helhet bidrog högre marknadsföringskostnader, övriga kostnader och kostnad för sålda tjänster i kombination med en stor jackpot under kvartalet till att bolaget rapporterad ett lägre EBIT. Bolaget uppfattar inget närliggande omsättningstak i de befintliga marknaderna vilket möjliggör den tillväxt vi räknar med framöver. Omsättningstillväxten i övriga europeiska länder är mycket stark och uppgår till hela 16 procent i jämförelse med föregående kvartal. Vår peer-värdering indikerar en uppsida om 40-60 procent för 2015E samt en uppsida om 125 – 175 procent på EV/EBIT justerad basis för 2016. Jämför man dagens aktiekurs finns en potentiell uppsida på drygt 60 % till vårt motiverade värde. Läs mer i analysen nedan.

Den fullständiga analysen i PDF-format: http://korta.nu/vv4

Detta är ett pressmeddelande från Redeye. Läs fler analyser på www.redeye.se.