Ny Willys Hemma-butik i centrala Enköping

Willys fortsätter sin expansion, och denna gång är det dags för en ny och efterlängtad Willys Hemma-butik i Enköping. Butiken kommer att ligga på Torggatan, innebär 20 nya arbetstillfällen och är planerad att öppna i slutet av 2024.

Willys Hemma är Willys koncept för något mindre butiker i bostadsnära lägen. Den nya Willys Hemma-butiken i Enköping flyttar in på ett mycket fördelaktigt läge, mitt i centrala Enköping på Torggatan 31, vid parken Gustav Adolfs plan.

Butiken kommer att öppna i en nyrenoverad och fräsch lokal som är anpassad för en modern Willys Hemma-butik.

Etableringen innebär att Willys stärker sin närvaro i Enköping. Den nya butiken, som får en yta på cirka 1 400 kvadratmeter, blir den första Willys Hemma-butiken i Enköpingsområdet, där det sedan tidigare finns en Willys-butik i de norra delarna.

Det kommer att finnas gott om parkeringsmöjligheter i anslutning till den nya Willys Hemma-butiken, och butiken ligger intill busstorget, vilket också gör den enkel att nå med kollektivtrafik.

I spåren av de senaste årens prisökningar ligger etableringen av den nya butiken helt rätt i tiden.

– Vi ser att vårt koncept med låga priser och ett brett sortiment med mycket att välja på är väldigt efterfrågat, säger Heinz Möller, etableringschef på Willys.

Nyetableringen av Willys Hemma-butiken på Torggatan kommer att innebära omkring 20 nya arbetstillfällen, men också att Enköpingsborna får tillgång till en centralt belägen matbutik.

Det är väldigt roligt att vi får en livsmedelsbutik i centrum igen, det är mycket efterfrågat, säger Anna Holmström, näringslivschef Enköpings kommun.

Hållbarhetsambitionerna för den nya butiken är höga – butiken kommer att leva upp till de högt ställda kraven för Bra Miljöval, Naturskyddsföreningens märkning för livsmedelsbutiker.

Johanna Eurén, kommunikationschef Willys, tel 070-346 13 48, johanna.euren@willys.se

Med affärsidén Sveriges billigaste matkasse och genom att förena ett brett sortiment med låga priser, vill Willys göra det möjligt för fler att äta bra mat. I dag finns drygt 230 Willys-butiker över hela landet, varav ett 50-tal utgörs av våra närbutiker, Willys Hemma. Willys omsätter drygt 43 miljarder kronor (2023) och ingår i Axfood AB. Läs mer på www.willys.se.