Ny Willys Hemma-butik i centrala Göteborg

Willys fortsätter sin expansion, och denna gång är det dags för en ny Willys Hemma-butik. Butiken kommer att ligga på Vasagatan i Göteborg och planerad öppning är hösten 2024.

Den nya Willys hemma-butiken flyttar in på ett mycket fördelaktigt läge mitt i centrala Göteborg, på Vasagatan 45 intill Södra vägen. Lokalen har tidigare inrymt en annan dagligvarubutik, som stänger under sommaren.

Butiken kommer att ligga mellan paradgatan Avenyn och Heden, två välbesökta områden i Göteborg och även två viktiga knutpunkter för lokaltrafiken. Vasagatan utgör det naturliga stråket mellan Avenyn och Heden, som bland annat är känt för sina många event och stora parkeringar.

Etableringen innebär att Willys ytterligare stärker sin närvaro i Göteborg. Butiken, som får en yta på drygt 900 kvadratmeter, blir den 17:e Willys Hemma-butiken i Göteborgsområdet. I spåren av de senaste årens prisökningar ligger etableringen av den nya butiken rätt i tiden.

– Vi ser att vårt koncept med låga priser och ett brett sortiment med mycket att välja på är väldigt efterfrågat, säger Heinz Möller, etableringschef på Willys.

Fastigheten där den nya Willys Hemma-butiken kommer att uppföras ägs av Wallenstam, som även äger andra lokaler där Willys-butiker är inhysta.

– Det här är ett fantastiskt läge och vi ser fram emot ytterligare ett gott samarbete tillsammans med Wallenstam, säger Heinz Möller.

Hållbarhetsambitionerna för den nya butiken är höga – butiken kommer att leva upp till de högt ställda kraven för Bra Miljöval, Naturskyddsföreningens märkning för livsmedelsbutiker.

Nyetableringen av Willys Hemma-butiken på Vasagatan kommer att innebära omkring 20 nya arbetstillfällen.

Johanna Eurén, kommunikationschef Willys, telefon 070-346 13 48, johanna.euren@willys.se

Med affärsidén Sveriges billigaste matkasse och genom att förena ett brett sortiment med låga priser, vill Willys göra det möjligt för fler att äta bra mat. I dag finns drygt 200 Willysbutiker över hela landet, varav ett 50-tal utgörs av våra närbutiker, Willys Hemma. Willys omsätter drygt 37 miljarder kronor (2022) och ingår i Axfood AB. Läs mer på www.willys.se.