Tredje Willysbutiken öppnar i Örebro

I morgon kl 8 öppnar Willys Almby i Örebro. Butiken, som tidigare var Hemköp, har byggts om enligt det utvecklade konceptet för nästa generation Willys. Willys i Almby blir den tredje Willysbutiken som etableras i Örebro.

- Vi har ett mycket högt tryck på våra två befintliga butiker i Örebro så jag är övertygad om att det finns kundunderlag för en tredje Willysbutik i stan, säger butikschef Patrik Eldholm.

Willys i Almby är en nästa generation Willysbutik. Konceptet innebär att hela kunderbjudandet har moderniserats utifrån kundernas behov. Interiört och exteriört märks en ny modernare layout. Butiksbakat bröd och grillat är några av nyheterna som möter kunderna. Nytt är också kundvarvet där färskvarorna kommer först i butiken.
- Det skapar en välkomnande och fräsch saluhallskänsla som vi tror kunderna uppskattar säger Patrik Eldholm. Samtidigt finns Willys starka signum kvar - den låga prisnivån och affärsidén "Sveriges billigaste matkasse".

Örebros nya Willysbutik är belägen i stadsdelen Almby i östra Örebro intill riksväg 51.

Fakta om butiken:
Antal anställda: ca 35