Willys öppnar ny butik i Bro

Willys-butiken på Klövtorpsvägen i Bro flyttar till nya lokaler under 2025. Det nya läget innebär att Willys stärker sina positioner på orten och kan erbjuda kunderna i upptagningsområdet en modern och fräsch matbutik.

Våren 2025 flyttar Willys-butiken på Klövtorpsvägen i Bro till nya, mer ändamålsenliga lokaler. Flytten går till granntomten, strax söder om den nuvarande lokaliseringen.

Butiken etableras i helt nya och moderna lokaler på cirka 3 600 kvadratmeter. Den nya butiksytan innebär en ordentlig ökning jämfört med nuvarande butik och lokalerna blir betydligt bättre lämpade för Willys koncept med prisvärd, bra och hållbar mat i en modern och lättillgänglig butiksmiljö.

Willys i Bro är redan i dag en välskött och populär butik med en stor och trogen kundkrets. Butiken, som ligger intill E18 mellan Enköping och Stockholm, har sett en stor tillväxt med många nya kunder de senaste åren. Möjligheterna att utveckla butiken ytterligare är dock begränsade i den nuvarande fastigheten. Den nya butiken innebär optimala förutsättningar för Willys att bygga en helt konceptenlig och yteffektiv butik i moderna lokaler.

Det nya området skapar bättre förutsättningar både för kunder och personal.

– Vi har en trogen kundkrets i Bro och med det nya läget och helt nya, moderna lokaler får vi nu väldigt bra förutsättningar för att erbjuda invånarna i Bro med omnejd en fin och modern matbutik. Det blir ett positivt inslag i och med att mer handel stannar kvar på orten. I tider med stigande priser är Willys erbjudande med ett brett sortiment och låga priser mer relevant än någonsin, säger Heinz Möller, etableringschef på Willys.

Det nya handelsområdet, som kallas Bro Handel, kommer att bestå av totalt 17 000 kvadratmeter handel. Andra klara hyresgäster i området är bland annat Rusta, Dollarstore och Stadium Outlet. På andra sidan tomten planeras även för bostadsutveckling.

Johanna Eurén, kommunikationschef Willys, tel 070-346 13 48, johanna.euren@willys.se

Med affärsidén Sveriges billigaste matkasse och genom att förena ett brett sortiment med låga priser, vill Willys göra det möjligt för fler att äta bra mat. I dag finns drygt 200 Willysbutiker över hela landet, varav ett 50-tal utgörs av våra närbutiker, Willys Hemma. Willys omsätter drygt 37 miljarder kronor (2022) och ingår i Axfood AB. Läs mer på www.willys.se.