Willys öppnar sin nordligaste butik någonsin i Kiruna

Willys fortsätter sin expansion och denna gång riktas blicken norrut. Det är dags för Kiruna att få sin första lågprisaktör i form av en Willys-butik. Planerad öppning är hösten 2025.

Det här blir den första Willys-butiken att byggas så här pass långt upp i norra Sverige. Närmaste Willys-butiker går i dagsläget att hitta ute vid kusten i Luleå, Kalix och Piteå.

Den nya butiken i Kiruna får en yta på drygt 3 200 kvadratmeter och blir en fullskalig Willys enligt Willys senaste butikskoncept.

Butiken byggs i nya Kiruna centrum, Kirunas nya stadskärna, i den del som utgörs av volymhandel. Flera spännande aktörer väntas tillkomma som grannar till den nya Willys-butiken.

Butiken kommer att ligga i närheten av E10, intill en stor rondell som också utgör den nya entrén till Kiruna centrum. Intill den nya Willys-butiken kommer det att finnas det gott om parkeringar och butiken nås även enkelt via kollektivtrafik i form av buss.

– Det är ett väldigt spännande område som vi nu har förmånen att etablera oss i och vi har förstått att det kommer att bli en efterlängtad öppning, säger Heinz Möller, etableringschef på Willys.

I tider med ökande priser och kostnader är Willys erbjudande, med ett brett sortiment och låga priser, mer relevant än någonsin, och det finns en tydlig efterfrågan på nya Willys-butiker runt om i landet.

Vi är glada över att kunna öppna en butik så här långt norrut och ser fram emot att möta våra nya kunder i Kiruna, säger Heinz Möller.

Johanna Eurén, kommunikationschef Willys, tel 070-346 13 48, johanna.euren@willys.se

Med affärsidén Sveriges billigaste matkasse och genom att förena ett brett sortiment med låga priser, vill Willys göra det möjligt för fler att äta bra mat. I dag finns drygt 230 Willys-butiker över hela landet, varav ett 50-tal utgörs av våra närbutiker Willys Hemma. Willys omsätter drygt 43 miljarder kronor (2023) och ingår i Axfood AB. Läs mer på www.willys.se.