• Willys/

Willys skruvar upp takten på e-handelssatsning. Startar e-handel i Malmö, Luleå, Köping, Västerås och Bro

Kunderna ger tummen upp för samma priser som i butik: Willys satsning på e-handel har startat mycket bra. Nu fortsätter Willys utrullningen, bland annat i Sveriges tredje största stad: Malmö.

I maj lanserade Willys e-handel i liten skala och idag kan man handla från Willys på nätet i hela Stockholm, stora delar av Göteborg samt Uppsala och Norrköping.

Willys är den första lågpriskedjan i Sverige som satsar på e-handel. Willys erbjuder samma priser på nätet som i kedjans butiker och har också valt att bygga upphämtningsstationer i butikerna där man snabbt och smidigt kan hämta sina kassar efter att ha klickat hem det man vill ha och betalat på nätet. Kunden parkerar i anslutning till stationen och hämtar sina kassar ur skåp, som öppnas med en kod.

Vi ser tydligt att intresset för att handla mat på nätet ökar, säger Thomas Evertsson, vd på Willys. Många har hittills tyckt att det har varit på tok för dyrt att näthandla, men när det blir möjligt att handla till bättre priser är det också fler som väljer att hoppa på.

I Malmö kommer Willys att erbjuda både hemleverans och upphämtning av färdigpackade matkassar i två av butikerna: Willys i Emporia och Willys i Mobilia.

Luleå blir Willys nordligaste e-handelsort. Med start nästa vecka kommer det att erbjudas både hemleverans och upphämtning av matkassar i Willys-butiken i Storheden.

Även Willys i Köping kommer att erbjuda både upphämtning i butik och hemleverans. Från butiken i Köping kommer man även att leverera till stora delar av Västerås.

Genom Willys i Bro når Willys än fler konsumenter på den viktiga Stockholms-marknaden.

Johanna Eurén, kommunikationschef Willys, tel 070-346 13 48

Willys är Sveriges ledande lågpriskedja inom dagligvaruhandeln. Willys har cirka 200 butiker över hela landet, varav ett femtiotal utgörs av våra närbutiker som heter Willys Hemma. Willys omsätter drygt 23 miljarder kronor (2016) och ingår i Axfood AB (publ)

Taggar: