Willys vill öppna butik i Emmaboda

Willys har som ambition att etablera sig i Emmaboda. I nuläget förs långtgående diskussioner med fastighetsägaren och avsikten är att öppna en modern Willys-butik så snart som möjligt.

Sedan en tid tillbaka pågår ingående samtal mellan Willys och fastighetsägaren MIMS Invest om möjligheterna att etablera en dagligvarubutik i Emmaboda kommun.

Intentionen är att öppna en Willys-butik enligt Willys välkända och efterfrågade koncept, som gjort Willys till Sveriges mest rekommenderade dagligvarukedja. Och med affärsidén att erbjuda Sveriges billigaste matkasse, med ett brett och varierat sortiment, och med bra mat för alla.

Vid en eventuell etablering kommer de nybyggda lokalerna att inredas enligt Willys senaste koncept för att skapa en ny, modern och fräsch matbutik som tillhandahåller prisvärd, bra och hållbar mat. Konceptet utgår också ifrån god tillgänglighet, bra parkeringsmöjligheter och smart e-handel.

­– Vi är väldigt glada över att det äntligen dykt upp en möjlighet att etablera sig i Emmaboda och känner tillförsikt i dialogen med MIMS Invest gällande etableringen i Emmaboda, säger Heinz Möller, etableringschef på Willys.

Johanna Eurén, kommunikationschef Willys, tel 070-346 13 48, johanna.euren@willys.se

Med affärsidén Sveriges billigaste matkasse och genom att förena ett brett sortiment med låga priser, vill Willys göra det möjligt för fler att äta bra mat. I dag finns drygt 230 Willys-butiker över hela landet, varav ett 50-tal utgörs av våra närbutiker, Willys Hemma. Willys omsätter drygt 43 miljarder kronor (2023) och ingår i Axfood AB. Läs mer på www.willys.se.