Invigning av WILO Nordic’s nya huvudkontor i Växjö

Den 29:e maj var det dags för invigning. De flesta företag från ”VVS-Växjö” med omnejd var på plats för att ta del av detta festliga event. Även representanter från Växjö Kommun, Växjö Lakers Hockey samt företagsledning från Tyskland fanns med på gästlistan.

Flytten från tidigare fastighet
Den 27:e april gick flyttlasset från Wilo’s tidigare fastighet till nya adressen på Isbjörnsvägen i norra Växjö. Alla som någon gång har varit med om att flytta en större verksamhet känner väl till hur mycket det är som ska klaffa och den minutiösa planering som krävs för att minimera störningar såsom dataåtkomst, leveranser, kundkommunikation etc. Vi kan i efterhand med glädje konstatera att påverkan mot våra kunder och leverantörer varit minimal.

WILO Nordic’s nya fastighet med kontor och lager på Isbjörnsvägen i Växjö.

En arbetsplats att växa i
I takt med att Wilo flyttar fram sin position som leverantör av pumpar och pumpsystem, i såväl Sverige som övriga nordiska länder, krävs en väl fungerande organisation för att på bästa sätt serva kunder och samarbetspartners på alla plan. Utifrån denna vetskap har stort fokus lagts på arbetsplatser och utformning av kontorslandskap, mötesrum etc. – detta i syfte att optimera internkommunikation och kundutbildningar. Eftersom WILO Nordic är inne i ett expansivt läge har också höjd tagits för framtida personalanställningar.

Invigning av nya huvudkontoret

Förutom mingel och en välsmakande lunchbuffé bjöds gästerna på en rundtur i byggnaden med presentation av verksamheten och fritt fram att ställa frågor.

Rundvandring i fastigheten, OEM-chef Sven Franzén berättar om logistikflödet och Wilo’s policy vad gäller leveranssäkerhet.

En viktig del för oss som leverantör av tekniska produkter är att kunna erbjuda våra partners och kunder ett bra och ändamålsanpassat utbildningsprogram – Wilo-Academy. Därför har vi lagt stor vikt på uppbyggnaden av teknikrum med pumpar och automation för praktiska övningar. I det teknikrum som vi valt att kalla för ”Building Service” finns vanligt förekommande produkter för fastighetsnära applikationer. I det andra labbet ”Water Management and Industry” kommer fokus bli på produkter avsedda för industri, kommunal avloppshantering och vattendistribution. Gemensamt för de båda teknikutrymmena är att det ska vara möjligt att testa produkterna ”live” med kopplad styrning och automation.

Teknikrum för fastighetsnära produkter inom segment Building Service, en mix av produkter för cirkulation, tryckstegring och avlopp.

100% Lakers-fans, kollegor från WILO SE - Marc Stiebing, Senior Vice President och Eric Lachambre, COO med SHL-bucklan. Växjö Lakers Hockey svenska mästare 2015.

Slutligen ett stort tack till er alla som besökte oss denna minnesvärda fredag i maj 2015. Vi ser fram mot fortsatt gott samarbete, lyckade affärer och hoppas på att ni snart besöker oss igen.

Fakta om WILO Nordic’s huvudkontor i Växjö
Total area: 3600 m2 (lager 2500 m2, kontor 1100 m2)
Mötesrum: 7 st varav en större hörsal med plats för 40 personer
Anställda Växjö: 32 (totalt Norden 82)