Wilson Logistics Group tar hem stororder

Report this content

Wilson Logistics Group tar hem stororder Wilson Logistics Group har i hård, internationell konkurrens tagit hem en stororder av Volvo Logistics. Ordern är värd ca 75 miljoner kronor under tre år. Den är ett resultat av stark kundfokus och flexibilitet och innebär ett viktigt erkännande för Wilsons e-servicetjänster. Ordern handlar om flygtransporter med korta ledtider från Nordamerika till främst Sverige, men också till Belgien och Norge. Wilson Logistics Sweden och Wilson Logistics Inc. i USA skall koordinera ett komplext logistikflöde från dörr hos 550 olika leverantörer i USA och Kanada och via sex strategiskt placerade gateways i USA transportera varorna vidare till olika Volvobolag i länderna ovan. - Vi är mycket stolta över denna prestigefulla order som vi fått i konkurrens med fler än tio andra internationella logistikaktörer, berättar Pontus Henryz hos Wilson Logistics Sweden AB. Som en del av förklaringen till varför de tog hem ordern pekar han på Wilsons starka organisation i de aktuella länderna samt den skräddarsydda lösning som Wilson erbjöd. - Lösningen bygger på specialutbildad personal i separata Volvo- kundtjänster hos Wilson, s k Control Towers, med service 24 timmar per dygn sju dagar i veckan, säger Pontus Henryz. - Detta är en av våra mest komplexa flygtrafiker, berättar Johan Carlén på Volvo Logistics. Vi valde Wilson bland annat därför att de via sina e- servicesystem Wilshipper och Wiltrack erbjuder total transparens i varje länk av transportkedjan. Vi kan hela tiden följa vad som händer, får full kontroll, rätt rapportering och en proaktivitet i vårt samarbete. - Vi upplever också att Wilson är flexibla och har en kundfokuserad organisation. De har satt sig in i och förstått våra behov och har uppfattat de kritiska punkterna, säger Johan Carlén. Samarbetet med Volvo Logistics startar den 1 juli. Pictures available at: http://www.newsonline.nu/imgway/index.asp?pmid=39226 För mer information kontakta Pontus Henryz, chef för affärsområde logistik, Wilson Logistics Sweden, tel: 031-42 96 03, pontus.henryz@se.wilsonlog.com eller Johan Carlén, Contracting Manager på Volvo Logistics, tel: 031-322 51 24, johan.carlen@volvo.com. För bildmaterial gå till www.wilsonlog.com. Wilson Logistics Sweden ingår i Wilson Logistics Group, som är Skandinaviens största leverantör av globala transport- och logistktjänster inom flyg- och sjöfrakt. Wilson Logistics Swedens nettoomsättning 2003 uppgick till 2 miljarder kronor. Företaget har kontor på 10 platser i Sverige och antalet medarbetare uppgår till ca 330. Wilson Logistics Groups nettoomsättning 2003 uppgick till 6,5 miljarder kronor med 2100 medarbetare i 28 länder med 130 kontor. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/05/10/20040507BIT00450/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2004/05/10/20040507BIT00450/wkr0002.pdf http://www.waymaker.net/bitonline/2004/05/10/20040507BIT00450/bild.html Bilder