­­­­­­­­­­­Wilson Therapeutics arrangerar kapitalmarknadsdag idag klockan 13:30

Wilson Therapeutics (publ) arrangerar en kapitalmarknadsdag i Stockholm idag, onsdagen den 21 mars 2018, för investerare, analytiker och media. Programmet omfattar en detaljerad beskrivning av Wilsons sjukdom och bolagets produktkandidat WTX101 som utvärderas i en klinisk fas 3-studie som en möjlig ny behandling av Wilsons sjukdom. Under dagen kommer prekliniska data, data från bolagets fas 2-studie samt designen av fas 3-studien att beskrivas närmare. Vidare kommer bolagets marknadsanalys och kommersiella planering att presenteras.

För presentationerna står medlemmar ur ledningsgruppen och Frederick K. Askari, MD, PhD, docent och ansvarig för forskningen kring Wilsons sjukdom vid University of Michigan.

Kapitalmarknadsdagen äger rum på GT30, Grev Turegatan 30 i Stockholm. Registreringen börjar 13:30. Presentationerna hålls på engelska och inleds 13:45 och förväntas avslutas cirka 16:15.

Kapitalmarknadsdagen kommer att webbsändas direkt. En repris kommer även att finnas tillgänglig på strax efter eventet. Webbsändningen nås via: https://tv.streamfabriken.com/wilson-therapeutics-cmd-2018.

Wilson Therapeutics är ett bioteknikbolag, baserat i Stockholm, som utvecklar nya läkemedel för patienter med ovanliga kopparrelaterade sjukdomar. Wilson Therapeutics huvudprodukt WTX101 utvecklas primärt som en ny behandling av Wilsons sjukdom och utvärderas för närvarande i en klinisk fas 3-studie. Bolaget är noterat i Mid Cap-segmentet på Nasdaq Stockholm med kortnamn WTX.

Mer information finns på www.wilsontherapeutics.com.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Lauren Williams, Head of Investor Relations, Wilson Therapeutics AB

E-post: lauren.williams@wtx.se

Org nr.556893-0357

Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 21 mars 2018 kl. 07:00 CET.