Wilson Therapeutics bjuder in till webbsänd telefonpresentation av bolagets delårsrapport för det tredje kvartalet 2017

Klockan 08.00 den 23 november 2017 offentliggör Wilson Therapeutics sin delårsrapport för det tredje kvartalet 2017. Wilson Therapeutics bjuder in till en webbsänd telefonkonferens, med presentation av kvartalsrapporten, samma dag klockan 10.00. Wilson Therapeutics VD Jonas Hansson och CFO Anders Martin-Löf deltar i presentationen som hålls på engelska.

Information om hur man deltar
Webbsändningen inklusive presentationsmaterialet, som även kan ses i efterhand, nås på: https://tv.streamfabriken.com/wilson-therapeutics-q3-2017. Frågor kan ställas skriftligen via webbsändningen eller muntligen via telefonkonferensen.

För att delta i telefonkonferensen, vänligen ring in på något av följande nummer:

• SE: +46 8 566 426 90
  • UK: +44 203 008 9801
  • US: +1 855 753 2235

Presentationsmaterialet kommer också att finnas tillgängligt innan konferensen börjar på Wilson Therapeutics webbplats www.wilsontherapeutics.com under Media & Investerare/ Presentationer. Därifrån kommer det också vara möjligt att nå webbsändningen, och när den är slut, se den inspelade versionen av webbsändningen och telefonkonferensen.

Wilson Therapeutics är ett bioteknikbolag, baserat i Stockholm, som utvecklar nya läkemedel för patienter med ovanliga kopparrelaterade sjukdomar. Wilson Therapeutics huvudprodukt WTX101 utvecklas primärt som en ny behandling av Wilsons sjukdom. En klinisk fas 2-studie har avslutats framgångsrikt och förberedelser för en registreringsgrundande fas 3-studie pågår. Bolaget är noterat i Mid Cap-segmentet på Nasdaq Stockholm med kortnamn WTX.

Anders Martin-Löf, CFO, Wilson Therapeutics AB
Email: anders.martin-lof@wtx.se