Aspiro levererar musikstreamingtjänst för portugisisk operatör

Aspiro har idag ingått ett avtal med NMusic SA om att leverera en white label musikstreamingtjänst för en portugisisk telekomoperatör. Avtalet befäster Aspiros position som den främsta leverantören av white label musiktjänster till operatörer och bredbandsbolag.

Tjänsten bygger på Aspiros anpassningsbara medieplattform och omfattar både streaming av musik på PC/Mac och mobiltelefoner, samt MP3-nedladdningar.

"Våra flexibla lösningar och konkurrenskraftiga affärsmodell gör det möjligt för operatörer att snabbt lansera musiktjänster med lågt CAPEX. Vi är oerhört glada över att kunna lägga till Portugal till vår portfölj, som vi siktar på att expandera ytterligare. Vi förväntar oss att lansera med denna partner inom kort och är just nu i konkreta diskussioner med flera ytterligare partner", säger Gunnar Sellæg, VD i Aspiro.

Aspiro driver idag flera liknande musiktjänster i Norge, Danmark och Sverige. Aspiros intuitiva musikapplikationer tar sikte på att vara enkla att använda, bäst på att upptäcka ny musik och fokusera på lokala artister samt och att vara först med ny musik. Användare kan dessutom njuta av musikrekommendationer från flera olika källor samt dela sina favoriter med vänner på Twitter © och Facebook ©.

För mer information, vänligen kontakta:

Kristin Breivik Eldnes
IR- och informationschef
e-post:
kristin.eldnes@aspiro.com

Gunnar Sellæg
e-post: gunnar.selleg@aspiro.com

Om Aspiro
Aspiro har en unik position som världens enda leverantör av kompletta streamingtjänster för TV och musik till partners som vill använda sitt eget varumärke på tjänsten. Aspiro har mer än tio års erfarenhet inom mobilteknik och detaljhandel och tjänster levereras till partners över hela världen, exempelvis T-Mobile, Telefonica O2, Telenor, 3, TeliaSonera, BBC, Aftonbladet, mBlox, TVNorge, Entel och VG. Aspiro är noterat på Nasdaq OMX Nordiska Börs i Stockholm. Omsättningen för kvarvarande verksamhet uppgick 2009 till 249 MSEK och företaget har cirka 115 anställda.

Taggar: