• WiMP Music/

Aspiro Music anställer global redaktör - stärker fokus på att guida WiMP-användare till internationell och lokal musik

Aspiro Music stärker sin prisade redaktionella profil genom att anställa Thor Martin Jensen som Global Editorial Manager. WiMP vann erkännande under 2010 för sitt fokus på lokal musik i de nordiska länderna, tillsammans med det bästa från den internationalla musikkatalogen.

Thor Martin Jensen kommer att axla ett globalt ansvar för övergripande strategi och hantering av redaktionellt innehåll inom WiMP-tjänsterna. Dessutom kommer han att fungera som Aspiros talesman för WiMP i Danmark.

- Jag är ser fram emot att ta del i att upprätta en global musiktjänst som ger både en internationellt och lokalt orienterad användarupplevelse. Våra lyssnare kommer att guidas till den senaste och bästa musiken i en intuitiv och enkel tjänst, säger Jensen.

De senaste två åren har han arbetat som affärsutvecklare i Issuu.com, en gratis online-publiceringsgemenskap med miljontals användare världen över. Han har också arbetat som musikjournalist och bloggare för olika danska musikmedier, exempelvis Roskildefestivalen och Soundvenue. Jensen har också en MBA från Handelshögskolan i Köpenhamn.

- Med miljoner av låtar och album att välja mellan behöver användare nu mer än någonsin hjälp att hitta musik de gillar. Vi tror starkt på att en aktuell, relevant, lokal och pålitlig redaktion är avgörande för att öka användningen och lojaliteten. Thor, med hans bakgrund, kommer starkt att bidra till att stärka vår profil inom detta område ytterligare, säger Per Einar Dybvik, chef för Aspiro Music.

Aspiro levererar sitt eget varumärke WiMP i Norge och Danmark och har white label lösningar för partners. Aspiro tillhandahåller musikstreamingtjänster till partners som Telenor, Portugal Telecom, Universal Music och Platekompaniet och kommer att lansera på flera marknader under 2011. Aspiro Music ska också stärka organisationen genom ytterligare anställningar till huvudkontoret i Oslo för att understödja tillväxt under 2011.

För mer information, vänligen kontakta:

Kristin Breivik Eldnes
IR- och informationschef
e-post:
kristin.eldnes@aspiro.com

Gunnar Sellæg
e-post: gunnar.selleg@aspiro.com

Om Aspiro
Aspiro har en unik position som världens enda leverantör av kompletta streamingtjänster för TV och musik till partners som vill använda sitt eget varumärke på tjänsten. Aspiro har mer än tio års erfarenhet inom mobilteknik och detaljhandel och tjänster levereras till partners över hela världen, exempelvis T-Mobile, Telefonica O2, Telenor, 3, TeliaSonera, BBC, Aftonbladet, mBlox, TVNorge, Entel och VG. Aspiro är noterat på Nasdaq OMX Nordiska Börs i Stockholm. Omsättningen för kvarvarande verksamhet uppgick 2009 till 249 MSEK och företaget har cirka 115 anställda.