• WiMP Music/

Aspiros musikstreamingtjänst för iPhone klar – App med offlineläge och rekommendationer skickad till Apple idag

Aspiro Music har idag skickat in sin egenutvecklade iPhone-klient för musikstreamingtjänsten WiMP till godkännande för nedladdning på Apples AppStore. Den nya applikationen innehåller de flesta funktionerna från PC-versionen av tjänsten och ger iPhone-användare tillgång till hela musikbiblioteket på farten.

”Vad vi erfar är den genomsnittliga handläggningstiden hos Apple ett par veckor. Vi tror att vi har följt alla riktlinjer för AppStore, så vi hoppas att tjänsten kan vara tillgängliga för våra kunder inom kort”, säger Per Einar Dybvik, chef för Aspiro Music. WiMP är en musikstreamingtjänst som i Norge tillhandahålls av Aspiro och Platekompaniet i samarbete med Telenor. Tjänsten är sedan tidigare tillgänglig för PC, Mac, Linux och Android-baserade mobiltelefoner och ger användarna obegränsad tillgång till musik för 99 kronor i månaden. Tjänsten är inriktad på musikupptäckt och en musikredaktion arbetar kontinuerligt med att uppdatera WiMP med allt som händer inom norsk musik. Användarna kan spara sina favoriter och spellistor och dela med sina vänner via exempelvis, Facebook eller Twitter. Mer info om tjänsten finns på www.wimp.no. Fakta om WiMP för iPhone - Spela upp (strömma) miljoner av låtar via 3G eller WLAN (3G valfritt) - Spela upp frånkopplade (offline) album och spellistor utan internetanslutning - Alltid uppdaterad musik från WiMPs stora katalog - Få WiMPs rekommendationer och nyheter direkt i applikationen - Lyssna på dina egna spellistor - Få tillgång till och administrera dina egna favoritartister och -album - Sök på artister, låtar eller album

Taggar: