Kunderna strömmar till WiMP - musiktjänsten ökar trycket ytterligare

Musiktjänsten WiMP lanserade under december en gratisversion utan reklam för att ta en större position på den svenska marknaden. Trafiken till wimpmusic.se fyradubblades lanseringsdagen och tusenvis av nya användare strömmar nu till för att ta del av tjänsten som differentierar sig med sitt unika redaktionella fokus och som ger användarna daglig tips, rekommendationer, spellistor och mer.

- Vi är jätteglada över att vår nya tjänst redan fått så bra mottagande, men vi vilar inte på det, utan nu är vi redo att öka ännu mer, säger WiMPs svenska VD Fredrik Nyström.

WiMP har ingått samarbetsavtal med reklambyrån McCann Stockholm och PR-byrån Jung Relations för att ytterligare öka trycket på den svenska marknaden.

- 2013 ska bli WiMPs år i Sverige och vi ser fram emot att serva alla våra nya kunder med aktuella, relevanta och roliga musiktips från WiMP-redaktionen och andra i musik-Sverige, säger Nyström.

Han har också ingått ett samarbete med Sveriges största nyhetsmedia Aftonbladet och det är där som man framöver kan se de nya reklamfilmerna för WiMP, som producerats av reklambyrån McCann Stockholm.

- Musik är så mycket mer än själva lyssnandet – det är kärlek, minnen, glädje, tårar, inspiration, lust, känslor, nyfikenhet och engagerande attityd. Och att alla som upplever musiken på detta sätt är en av oss, en WiMP, säger Anders Skagerfält, projektledare på McCann Stockholm.

Filmerna kommer att rulla på Aftonbladet.se inom kort.

Förutom nya reklambyråsamarbetet har WiMP också börjat samarbeta med PR-byrån Jung Relations.

- WiMP är en väldigt spännande tjänst och det är jättekul att få vara del av den stora satsningen som nu görs. Jung är en PR-byrå med bakgrund från musikbranschen som nästan alltid rör sig inom en populärkulturell arena, så detta känns som ett perfekt samarbete, säger Henrik Hallberg på Jung Relations.

För mer information, kontakta Kristin Castillo Eldnes, PR- och kommunikationschef på WiMP, tlf. +47 90807389, kristin.eldnes@wimpmusic.com

WiMP är en musiktjänst som fokuserar på att inspirera användare att hitta ny musik och gamla favoriter. Med lokala redaktioner i varje land ger WiMP dig dagliga tips, rekommendationer och spellistor för alla situationer. Tjänsten finns tillgänglig på datorer, mobiler, läsplattor och digitala steroeanläggningar. Läs mer på www.wimpmusic.se