Musiktjänsten WiMP och mobiloperatören 3, Sverige ingår samarbetsavtal

Musiktjänsten WiMP och mobiloperatören 3 har ingått ett samarbetsavtal som gör det möjligt för 3 att erbjuda sina kunder WiMP Premium.

– Precis som WiMP så är 3 en utmanare på en tuff marknad. Vi snackar samma språk och kommer att kunna göra mycket roligt för våra gemensamma kunder framöver, säger Fredrik Nyström, VD på WiMP i Sverige.

– Vi tycker att det är fantastiskt roligt att kunna erbjuda musik på ett spännande och modernt sätt till våra kunder. Att det dessutom är en tjänst som så aktivt inspirerar användare till att upptäcka ny musik rimmar väl med hur vi ser på oss själva som utmanare, säger Caroline Kjaergaard, Produktansvarig innehållstjänster på 3.

För frågor, kontakta: Kristin Castillo Eldnes, PR- och informationschef, kristin.eldnes@wimpmusic.com, +47 908 07 389.

WiMP är en musiktjänst som inspirerar användare att hitta ny musikk och gamla favoriter. Genom den svenska redaktionen får du dagliga tips, rekommendationer och spellistor för alla situationer. Tjänsten finns tillgänglig för din dator, mobil, surfplatta och digitala stereoanläggning. WiMP finns tillgänglig i Sverige, Norge, Danmark, Tyskland och Polen och hade vid utgången av första kvartalet 2013 ca 400 000 betalande användare. Läs mer om tjänsten på www.wimpmusic.se