Re-mastrade Pink Floyd-album hos WiMP

Det engelska rockbandet Pink Floyd bildades redan 1965 och har gjort otaliga fantastiska album sedan dess.

Måndagen den 26e september finns om-mastrade versioner av dessa 14 album tillgängliga för streaming hos musikstreamingtjänsten WiMP – två dagar innan de fysiska albumen finns i butik.

“WiMP är glada och stolta att kunna erbjuda Pink Floyds albumkatalog. Att den dessutom återutges med ett ljud anpassat för idag känns extra stort och som en liten men viktig historisk stund för popmusiken,” säger Fredrik Zmuda, Sverigechef för WiMP.

Under hösten kommer även WiMP att publicera välkända svenska skribenter och artisters bästa Pink Floyd-låtar, vad bandet har betytt för dem och mycket mer.

Vill du har mer information om kommande aktiviteter på WiMP, kontakta Anna Rosdahl på anna@annarosdahl.se eller 0709-37 26 56.

WiMP är en musikstreamingtjänst som ägs och levereras av Aspiro. WiMP är en reklamfri betaltjänst, med bakgrund i att säkra intäkter för artister, rättighetshavare och skivbolag. WiMP har en aktiv och lokal redaktion som bland annat publicerar rekommendationer och spellistor. WiMP ska vara bäst på lokal musik, först med nyheter och enklast att använda. WiMP finns tillgänglig för dator, mobiltelefon, läsplatta och nätverksradio. Mer information finns på www.wimpmusic.se/press