”Så Mycket Bättre” i WiMP

- Lyssna på musiken från TV-programmet ”Så Mycket Bättre” direkt efter sändning i musikstreamingtjänsten WiMP.

Den 29 oktober klockan 21:30 sätter den andra säsongen av succéprogrammet ”Så Mycket Bättre” igång i TV4. Precis som förra säsongen tolkar sju svenska artister varandras låtar i programmet och resultaten är garanterat både oväntade och spännande. Direkt efter programmet går det att lyssna på kvällens tolkningar i WiMP, som förutom låtarna från ”Så Mycket Bättre” ger sina användare miljontals andra låtar direkt i datorn, mobilen eller iPaden.

I år är det Jason ”Timbuktu” Diakité, Eva Dahlgren, Laleh Pourkarim, Martin ”E-type” Eriksson, Tomas Ledin, Mikael Wiehe och Lena Philipsson som står för underhållningen i ”Så Mycket Bättre” under åtta lördagar framöver. Varje medverkande artist kommer även att ha en egen artistsida i WiMP där artisternas tidigare material finns för streaming samt naturligtvis musiken från ”Så Mycket Bättre”. Under säsongens gång kommer det att dyka upp exklusiva spellistor och annat spännande innehåll av artisterna som enbart kommer att publiceras i WiMP.

”WiMP skiljer sig från andra musiktjänster genom att satsa på en redaktionell profil och genom att lyfta fram lokal musik. Så mycket bättre är ett lysande exempel på hur svensk musik och svenska artister förnyar sig. Dessutom är det roligt, precis som det ska vara att lyssna på musik i WiMP!” säger Fredrik Zmuda, WiMPs talesman i Sverige.

WiMP växer snabbt och hade i slutet av juni över 300 000 betalande användare i fyra länder, en ökning från 100 000 vid årets slut. Tjänsten är tillgänglig i Norge, Sverige och Danmark, och i Portugal under ett annat varumärke. WiMP fokuserar på att hjälpa användare att hitta i det stora musikbiblioteket med miljontals låtar. WiMP korades även i juli till världens bästa musiktjänst på Meffy Awards i London.

För mer information eller frågor, vänligen kontakta: Kristin Castillo Eldnes, IR- och informationschef, kristin.eldnes@aspiro.com, +47 908 07 389, eller Anna Rosdahl, pressansvarig, anna@annarosdahl.se, +46 709 37 26 56.

WiMP är en musikstreamingtjänst som ägs och levereras av Aspiro. WiMP är en reklamfri betaltjänst, med bakgrund i att säkra intäkter för artister, rättighetshavare och skivbolag. WiMP har en aktiv och lokal redaktion som bland annat publicerar rekommendationer och spellistor. WiMP ska vara bäst på lokal musik, först med nyheter och enklast att använda. WiMP finns tillgänglig för dator, mobiltelefon, iPad och för Logitech Squeezebox. Mer information finns på www.wimpmusic.se/press

Taggar: