Timbuktus dag i "Så mycket bättre"- låtarna i WiMP nu

Musiken från kvällens TV-program där Timbuktus låtar tolkades av de sex andra artisterna finns nu tillgänglig i svenska musiktjänsten WiMP.

Succéprogrammet ”Så Mycket Bättre” gästas i år av Jason ”Timbuktu” Diakité, Eva Dahlgren, Laleh Pourkarim, Martin ”E-type” Eriksson, Tomas Ledin, Mikael Wiehe och Lena Philipsson. I WiMP har varje artist en egen sida där artisternas tidigare material finns för streaming samt naturligtvis musiken från ”Så Mycket Bättre”. Under säsongens gång kommer det att dyka upp exklusiva spellistor och annat spännande innehåll av artisterna som enbart kommer att publiceras i WiMP.

Lyssna till kvällens tolkningar här:

Mikael Wiehes tolkning: http://wimpmusic.se/wweb/track/10548860

Lena Philipssons tolkning: http://wimpmusic.se/wweb/track/10548861

Eva Dahlgrens tolkning: http://wimpmusic.se/wweb/track/10548862

Tomas Ledins tolkning: http://wimpmusic.se/wweb/track/10548863

E-Types tolkning: http://wimpmusic.se/wweb/track/10548864

Lalehs tolkning: http://wimpmusic.se/wweb/track/10548865

Hela spellistan hittar du här: http://wimpmusic.se/wweb/album/10548859

WiMP växer snabbt och har över 350 000 betalande användare i fyra länder, upp från 100 000 vid årets start. Tjänsten är tillgänglig i Norge, Sverige och Danmark samt i Portugal under ett annat varumärke. WiMP fokuserar på att hjälpa användare att hitta i det stora musikbiblioteket med miljontals låtar. WiMP korades även i juli till världens bästa musiktjänst på Meffy Awards i London och vann nyligen en produkttest i svenska tidningen M3.

För mer information eller frågor, vänligen kontakta: Kristin Castillo Eldnes, IR- och informationschef, kristin.eldnes@aspiro.com, +47 908 07 389, eller Anna Rosdahl, pressansvarig, anna@annarosdahl.se.

WiMP är en musikstreamingtjänst som ägs och levereras av Aspiro. WiMP är en reklamfri betaltjänst, med bakgrund i att säkra intäkter för artister, rättighetshavare och skivbolag. WiMP har en aktiv och lokal redaktion som bland annat publicerar rekommendationer och spellistor. WiMP ska vara bäst på lokal musik, först med nyheter och enklast att använda. WiMP finns tillgänglig för dator, mobiltelefon, iPad och för Logitech Squeezebox. Mer information finns på www.wimpmusic.se/press