Windon breddar sitt sortiment av solpaneler

Report this content

Windon Energy Group AB (publ) med kortnamn “WEG” publicerar idag nyheten att dotterbolaget Windon AB “Windon” breddar sitt sortiment av solpaneler med ytterligare en modell. Sedan Windon lanserade sin första solpanel år 2009 har bolaget satsat på egenutvecklade premiumpaneler som tillverkas i Europa.

För att i högre utsträckning kunna agera som en helhetsleverantör till befintliga och potentiella kunder utökar Windon nu sitt sortiment med en enklare standardpanel som kommer finnas tillgänglig för Windons kunder från och med september 2023.

Den nya panelen heter ”Bright Impact 410W Black” och tillverkas av kinesiska JH Solar. Bolaget har valt att inte använda varumärket Windon för att tydligt särskilja den från den egna produkten Windon Effekta, som fortsatt kommer vara företagets flaggskeppsprodukt.

Den 27 juli meddelade Windon att man stärkt sitt produktutbud till att även innefatta batterilagring där en första större batteriorder redan lagts på motsvarande 6,7 MSEK. Genom lanseringen av Bright Impact fortsätter Windon att komplettera sitt produktutbud för att kunna konkurrera om såväl villainstallationer som större installationer på allt ifrån kommersiella fastigheter till solparker.

Bright Impact är liksom Windon Effekta kompatibel med det patenterade montagesystemet och kommer kunna erbjudas till ett konkurrenskraftigt pris.

För mer information om Windon Energy Group

Henrik Karstensen

info@windon.se

Följ Windon på LinkedIn