Ny säljare och ny agentur hos Winn

Report this content

Umeåbaserade Winn Marketing, generalagent för flertalet världsledande maskinagenturer inom ytpreparering, stärker nu verksamheten både genom nyrekrytering och genom att ta in ytterligare en agentur i produktprogrammet.

Från och med den 1 november har Winn Marketing anställt Patrick Nygren som ny säljare på företaget. Patrick, som närmast kommer från en liknande position på S-O Larsson Maskin, tar försäljningsansvar för Winns ”gröna” sida, vilket innebär ett flertal produkter inom grönytevård, strandrengöring och ett nytt område för rengöring av konstgräsytor.

- Winn har de senaste åren växt kraftigt inom våra produktområden med i stort sett befintlig personal. För att vi nu ska kunna ta nästa steg och växa vidare, samtidigt som vi fortsatt också håller en nära relation med våra kunder, krävs att vi blir fler. Därför känns det väldigt roligt att kunna välkomna Patrick till oss, säger Joakim Bergström, VD på Winn Marketing.

- Det här blir en härlig utmaning för mig. Jag tar med mig mina erfarenheter från grönyteområdet från min tidigare anställning och ser fram emot att träffa både nya och gamla kunder, säger Patrick Nygren.

Konstgräsytor nästa område för Winn

I samband med rekryteringen av Patrick Nygren har Winn Marketing också ingått ett generalagentavtal med den tyska tillverkaren Hörger Maschinen, ett företag som tillverkar bland annat redskap för rengöring av konstgräsytor.
Med upp emot 1000 konstgräsplaner i Sverige och en fortsatt god tillväxt av nya konstgräsytor framöver finns ett stort behov av att underhålla och rengöra dessa.
- I Hörger har vi en mycket bra produkt, och tillsammans med vår långa erfarenhet både av ytpreparering och liknande utrustningar är målbilden tydlig: precis som alla våra övriga agenturer är målsättningen att vi ska bli marknadsledande även inom det här området, säger Joakim Bergström.
Patrick Nygren kommer att ansvara för utvecklingen av försäljningsområdet och Winn räknar med att påbörja försäljningen redan under hösten 2015.

Joakim Bergström, 010-130 22 80, eller på e-post joakim@winnmarketing.com

Webb: www.winnmarketing.com

Facebook: winnmarketing

Twitter: Winn_Marketing

Om Winn Marketing

Winn Marketing AB är ett agenturföretag med fokus på specialmaskiner. Företaget bedriver försäljning, service och underhåll av olika typer av specialmaskiner såsom PistenBully pistmaskiner, BeachTech strandstädningsmaskiner, Icebear och Olympia isbanemaskiner, Aebi redskapsbärare och Mega eldrivna arbetsfordon. Winn Marketing AB, grundades 1983, har huvudkontor i Umeå och verkstad i Umeå och Knivsta, samt ett service- och återförsäljarnät på ett flertal orter i Sverige samt försäljnings- och servicepartners i bland annat Finland, Holland och Schweiz där företaget verkar.

Taggar: