Wipcore i Göteborg byter ledning och vässar organisationen

Report this content

E-handelsexperten Wipcore i Göteborg byter ledning. Ny VD sedan oktober 2015 blir Magnus Edvardsson.

Magnus har mångårig erfarenhet från ledande positioner inom digital kommunikation och affärsutveckling och har bland annat startat flera digitala kommunikationsbyråer.

– För oss var Magnus det självklara valet, säger Wipcores ordförande Ulf Ragnarsson som varit mycket aktiv i sökandet att finna rätt personlighet för rollen.

Tillsättandet av Magnus Edvardsson som ny VD ska ses som ett led i att vässa företagets organisation och erbjudanden till marknaden. Verksamheten inriktas på att omvandla e-handelsbesökare till lojala kunder. Konvertering kallas processen. För att lyckas med denna process krävs lösningar som stärker hela kundupplevelsen; från sökmotoroptimering och sidans innehåll och design till effektiv logistik.

– Wipcores varumärke med sin starka tekniska tyngdpunkt utgör en trovärdig förutsättning för att kunna leverera den optimala kundlösningen. Nu bygger vi vidare på vår historia av tekniskt avancerade lösningar och utökar vår repertoar till att omfatta såväl strategi och teknik som drivkrafter för konvertering. Vi utökar med nya team som har sina rötter inom kommunikation, användarupplevelse och marknadsföring. Dessa team ser jag som självklara i bygget av det nya Wipcore som vi nu lägger grunden till, säger VD Magnus Edvardsson.

För frågor vänligen kontakta
Magnus Edvardsson, VD Wipcore AB
Direkttelefon: +46 (0)730 33 83 00
E-post: magnus.edvardsson@wipcore.se