SaaS veteran från EPiServer blir ny VD för Wiraya

Report this content

Svenska Wiraya, en av Europas snabbast växande techbolag, fortsätter att expandera internationellt och rekryterar Johan Jardevall från EPiServer, som ny VD.

Johan Jardevall har 20 års erfarenhet från tillväxtbolag inom digitalisering och mjukvaruindustrin. Han kommer senast från EPiServer där han var global försäljningschef. Där lyckades han på rekordtid växa bolaget internationellt.

Johan har också startat och byggt upp den digitala byrån Valtech i UK som efter bara 2 år hamnade på NMA topp 100-listan.

”Vi är väldigt glada att få välkomna Johan Jardevall till Wiraya”, säger Gustav Lagercrantz, grundare och styrelseordförande för Wiraya. ”Han har en imponerande meritlista av att skapa snabb tillväxt och har dessutom en gedigen erfarenhet och kunskap inom digitalisering och mjukvaruindustrin. Nästa steg för Wiraya är att växa globalt och därför är Johan helt rätt person”.

”Wiraya är ett bolag som helt klart ligger i framkant när det gäller att skapa individanpassad automatiserad kundkommunikation”, säger Johan Jardevall, ny VD för Wiraya. ”Wiraya är inne i ett mycket spännande skede eftersom vi ser en starkt ökande efterfrågan på personalisering, automation och digitala kundinteraktioner över hela världen. Så det ska bli väldigt kul att få leda bolaget framåt”, fortsätter han.

Förutom att expandera till nya marknader fortsätter Wiraya att investera i utvecklingen av mjukvaran för automatiserade kundinteraktioner i mobilen, speciellt inom området artificiell intelligens (AI). Genom att använda AI, kan Wiraya förutspå och anpassa när, vad och hur den ska kommunicera med varje individ. Faktum är att det ökande mediabruset i digitala kanaler har gjort det allt svårare för företag att nå ut till sina kunder, men med hjälp av Wiraya har konsumentföretagen lyckats få en högre konvertering och samtidigt gett konsumenterna en bättre, personaliserad kundupplevelse.

Wiraya is a Managed Mobile Customer Activation software that dramatically improves brands's customer experience KPIs. It uses data-driven insights to generate the optimum blend of voice, text and mobile messaging to inspire action from customers. Wiraya helps leading brands all around Europe to grow Customer Lifetime Value (CLV), keep customers longer and proactively reduce churn.

Founded in 2008, with offices in Stockholm, London, and Malta.