Wiraya fortsätter internationell expansion och anställer ny CFO från Kinnevik

Report this content

Svenska Wiraya, en av Europas snabbast växande techbolag, fortsätter sin internationella expansion och anställer Emma Bergstrand som haft flera nyckelroller inom investeringar, controlling och finansiering i Kinnevik-koncernen.

"Vi är väldigt glada att få välkomna Emma till Wiraya", säger Wiraya's tf CEO Max Emilson.

Emma har en gedigen erfarenhet av både operativa och strategiska ekonomi- och finanseringsfrågor. Dessutom tar hon med sig kunskap från teknik- och telekomsektorn, vilket kommer att vara oerhört värdefullt när Wiraya nu går in i nästa tillväxtfas. "Vi har sett ett stort ökat intresse för vår AI-baserade mjukvara för individanpassad röst- och textkommunikation i mobilen hos stora konsumentföretag, särskilt hos mobiloperatörer", fortsätter Max Emilson.

”Jag ser fram emot att vara med på Wirayas spännande resa framåt”, säger Emma Bergstrand, nytillträdd CFO på Wiraya. "Produkten är unik, adderar värde på sista raden för våra kunder och förenklar livet för slutkonsumenten. Jag ser definitivt en internationell tillväxtpotential", fortsätter hon.

Wiraya är en mjukvara för individanpassad röst- och textkommunikation i mobilen. Med hjälp av data och artificiell intelligens skapar och skickar den exakt rätt budskap, till rätt person, vid exakt rätt tidpunkt. Automatiskt.

Vi kallar det Mobile Customer Activation, och vår mjukvara används redan av flera av Europas mest kända varumärken för att öka värdet av varje kund. Kunderna kommer igång snabbare, blir mer aktiva, stannar längre, och kommer tillbaka i större utsträckning.

Wiraya grundades 2008 och har kontor i Stockholm, London och Malta.