BrainHeart ökar sitt ägande i Wireless Maingate AB

Report this content

BrainHeart ökar sitt ägande i Wireless Maingate AB Riskkapitalbolaget BrainHeart Capital ökar sitt ägande i Wireless Maingate AB genom att tillföra bolaget 30 MSEK i nytt kapital. Maingate befinner sig just nu i en kapitalanskaffningsprocess som skall säkra Bolagets verksamhet i Norden samt för att påbörja bolagets internationella expansion. BrainHearts emission är en del i denna process som kommer att slutföras under augusti-september. - Att BrainHeart Capital ökar sitt ägande i Maingate är naturligtvis en styrka för oss med tanke på deras uttalade strategi för M2M marknaden. säger Jörgen Askeroth, VD på Wireless Maingate. För mer information: Jörgen Askeroth, VD, Wireless Maingate Tel: 0703 201414 E-mail: jorgen.askeroth@maingate.se Sigrun Hjelmquist, Investment Manager, BrainHeart Capital Tel: 0733 779914 E-mail: sigrun.hjelmquist@brainheart.com Fakta om Maingate Wireless Maingate AB är en virtuell operatör för maskinkommunikation - M2M. Maingate har sitt huvudkontor i Karlskrona där företagets drift och utveckling är placerad. Försäljnings- och projektledningsorganisation är lokaliserad i Stockholm. Bakom Maingate står, förutom grundarna, Telia AB, BrainHeart Capital och MVI (Merchant Venture Investment). Idag har Maingate 75 anställda i Sverige, Norge, Danmark och Finland. Wireless Maingate AB Amiralitetstorget 3, Box 244 371 24 Karlskrona Tel: 0455-36 37 00 www.maingate.se Fakta om BrainHeart Capital BrainHeart Capital är ett industriellt riskkapitalbolag som helt fokuserar på investeringar inom den nya trådlösa IT-industrin i Norden. Fonden består av 2150 miljoner kronor och är därmed en av de största i världen på att enbart investera inom wirelessområdet. Investeringar begränsas inte till ett skede i portföljbolagens utveckling utan sker från seednivå till större buy-outs och företagsrekonstruktioner. BrainHeart Capital AB Skeppsbron 44, P.O Box 1238 111 82 Stockholm Tel: 0733 77 99 00 www.brainheart.com ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2001/07/16/20010716BIT00570/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/07/16/20010716BIT00570/bit0001.pdf