Report this content

Ny, unik tjänst för sekundsnabba beställningar, bokningar och enkäter direkt via mobilen. Wireless Maingate är mobiloperatören för maskiner. De gör så att maskiner, apparater och annan utrustning kan ringa dig just i detta nu. Maingate erbjuder sedan tidigare möjligheten att direktansluta datasystem för att automatiskt skicka ut stora mängder SMS (GSM Textmeddelande). Som komplement lanserar nu Maingate en unik möjlighet till direktsvar, vilket ger en sekundsnabb, automatisk dialog direkt mellan maskin och människa. Maingate är mobiloperatören för maskiner och har som mål att bli den ledande globala leverantören av innovativa tjänster för kommunikation med maskiner. Visionen är att alla maskiner i framtiden regelmässigt kommer att utrustas för maskinkommunikation, där till exempel bilar, läskautomater, kylskåp, larm, kopieringsmaskiner kan kommunicera med människor och affärssystem. Ett exempel idag är tjänsten SMS Servicenummer. Den ger möjligheter att enkelt svara på frågor eller erbjudanden som maskiner skickat ut via SMS. T ex vid en enkätundersökning, där du kan nå och få svar av alla mobiltelefonanvändare, oavsett vilket mobilabonnemang de har eller vilket land de befinner sig i. Lösningen är i grunden enkel. Maingate erbjuder ett speciellt svarsnummer dit slutanvändaren skickar sitt meddelande. Från Maingates system vidarebefordras sedan meddelandet direkt till kundens applikation enkelt via Internet. Det unika med Maingates tjänst är att den kan användas oberoende i vilket land kunden befinner sig eller vilket abonnemang som råkar finnas i mobiltelefonen. För mer information, kontakta: Jörgen Askeroth, VD Wireless Maingate AB Telefon: +46 703 20 14 14 jorgen.askeroth@maingate.se Fakta Så här fungerar SMS servicenummer 1. Kundapplikationen har lagrat en lista med mobiltelefonnummer som man vill skicka ett textmeddelande till. 2. Meddelandet och listan på mobiltelefonnummer sänds via Maingate API till Maingates SMSC (SMS Central). SMS Centralen lägger upp ett speciellt avsändarnummer som går till SMS Containern, vilket skall användas när mottagaren skall svara. 3. Meddelande når mottagaren som väljer svara i menyn på vanligt sätt. Mottagaren skriver sitt svar och trycker på sänd. Mottagaren behöver inte justera några inställningar i telefonen, t ex meddelandecentral nummer. 4. Svaret lagras och sorteras i SMS Containern (Svarsdatabasen) och skicks sedan vidare till affärssystemet för att slutföra dialogen. [REMOVED GRAPHICS] Företagsfakta Wireless Maingate AB har sitt huvudkontor i Karlskrona. Försäljningsorganisationen är lokaliserad i Stockholm, Oslo, Köpenhamn och Helsingfors. Bakom Maingate står, förutom grundarna, Telia AB och MVI (Merchant Venture Investment). Företaget bildades 1998 och har idag ca 75 anställda i Norden. Se även www.wirelessmaingate.com. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2001/03/26/20010326BIT00440/bit0003.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/03/26/20010326BIT00440/bit0003.pdf