Ny VD till Maingate

Report this content

Den 18 februari tillträdde Robert Nilsson som ny VD för Wireless Maingate. Robert kommer närmast från en position som VD för WLAN Alliance. Han har haft flera ledande befattningar inom Europolitan och Vodafone, bl a som marknads- och försäljningsdirektör. – Det är viktigt att hitta rätt profil på person när det handlar om att leda ett företag på en tillväxtmarknad och vi ser att Robert har precis de egenskaper och erfarenheter som krävs, säger Viesturs Vucins, styrelseordförande på Maingate. – Jag ser Maingate som ett av de mest intressanta företagen i Telecom-branschen. M2M är en marknad med en enorm potential. Maingates position som marknadsledande i Sverige, företagets samlade kompetens samt drivkraft gör att det finns mycket goda förutsättningar att bygga vidare på den snabbt växande marknaden, säger Robert Nilsson, tillträdande VD. För mer information, kontakta: Viesturs Vucins, styrelseordförande Wireless Maingate Telefon:+46 708 88 02 72 Mail: v.vucins@telia.com Robert Nilsson, VD Wireless Maingate Telefon: 0703-20 14 14 (fr o m 28/2) Mail: robert.nilsson@maingate.se (fr o m 28/2)