WirelessCar utnämnd till “Best China Telematics Company”

WirelessCar, en av världens ledande leverantörer av telematiklösningar, har utsetts till “Best China Telematics Company” 2012 av China Telematics, en av de mest inflytelserika telematik-tidningarna i Kina, på den årliga IOVA konferensen som hölls på Sheraton Beijing 24 januari 2013. (IOVA - Strategic Alliance of China Internet of Vehicles Industrial Technology Innovation).

Under konferensen presenterades de senaste årens resultat inom telematikindustrin och marknadstrender diskuterades i paneler med experter från olika delar av ekosystemet.   WirelessCar utnämndes till ”Best China Telematics Company” av 1029 industriella experter. Kevin Wang, WirelessCars ansvarige i Kina, mottog priset. Utmärkelsen visar att WirelessCars insatser inom telematiktjänster har mottagits mycket väl på den kinesiska marknaden.

Kina erbjuder hög potential med närmre 20 miljoner bilar sålda under 2012, och det är även en mycket komplex och reglerad marknad. Detta är några av anledningarna till att WirelessCar tidigt började bygga upp specifik kunskap om den kinesiska marknaden med ett pilotprojekt 2008. Tillsammans med lokala partners demonstrerade WirelessCar en begäran om vägassistans från en testbil i Beijing. År 2011 startade WirelessCar ett kontor i Beijing och Tianjin och skapade de partnerskap, joint ventures och relationer till företag och myndigheter som är nödvändiga för att göra affärer i Kina. Idag har WirelessCar 21 anställda inom utveckling, test och drift i Kina, och erbjuder tjänster för exempelvis BMW och Audi.

”Återigen har WirelessCar blivit uppmärksammade för vår framstående tjänsteleverans och globala räckvidd. Idag söker biltillverkare beprövade och globala lösningar som är enkla att anpassa till nya marknader och som kan hjälpa dem att erbjuda nya innovativa tjänster. Den uppkopplade bilen har blivit ett verkligt värdeskapande tjänsteerbjudande som attraherar dagens bilkunder.” säger Martin Rosell, Managing Director, WirelessCar.

Med denna utmärkelse tar WirelessCar ytterligare ett steg i Kina. WirelessCar har åstadkommit betydande framsteg och kommer nu med rollen som industriledare i Kina att expandera och flytta industrin framåt.

För ytterligare information, vänligen kontakta Nathalie Rey - nathalie.rey@wirelesscar.com

Tel: +33 (0)6 65 858854

About WirelessCar
WirelessCar, a premier global telematics service provider, connects both the automotive and commercial vehicle sectors enabling cross-fertilization through operational services in more than 50 countries supported by teams based in US, Europe, Brazil, China, Japan and India. WirelessCar’s white label positioning and open telematics platform allows our customers such as BMW, Volvo Cars, Allianz, Toyota MH, Volvo Trucks, Renault Trucks or Volvo Construction Equipment to leverage the full value of connected services across the entire spectrum of always being connected.
WirelessCar is part of Volvo IT, which is a global company and a subsidiary of the Volvo Group. WirelessCar operates as an independent entity addressing all vehicle manufacturers.
For further information please visit www.wirelesscar.com

Taggar: