WisdomTree lanserar Investor Solutions Program och Digital Portfolio Developer (DPD)

Report this content
  • DPD är en plattform med öppen arkitektur som gör det möjligt att jämföra investeringsportföljer

Stockholm, 19 mars 2019: WisdomTree, en distributör för börshandlade fonder (”ETF”) och börshandlade produkter (”ETP”), tillkännager idag lanseringen av plattformen WisdomTree Investor Solutions, vars syfte är att hjälpa kapitalförvaltare att interagera mer effektivt med kunder och potentiella kunder, samt att modernisera portföljer för att möta investerarnas föränderliga behov.

Programmet omfattar det marknadsledande verktyget Digital Portfolio Developer (DPD), ett förbättrat portföljutvecklingsverktyg för investerare*. DPD är tillgängligt för företagskunder på WisdomTree-webbplatsen och fungerar som en resurs för att analysera en portföljs befintliga innehav, hjälpa till att identifiera möjligheter att potentiellt förbättra resultaten och att stresstesta portföljer i en mängd olika marknadsscenarier. Efter en framgångsrik lansering i USA och Kanada 2017 är DPD nu tillgängligt i Norden (Sverige, Norge, Danmark och Finland), Benelux, UK, Tyskland, Italien, Frankrike och Schweiz.

Frank Spiteri, europeisk distributionschef, kommenterar: ”En enorm förändring pågår inom kapitalförvaltningsbranschen, och vi anser att teknologi är det som kommer att göra det möjligt för kapitalförvaltare att driva en effektivare och konkurrenskraftigare verksamhet. Vi är övertygade om att det här verktyget ger kapitalförvaltare möjlighet att fatta bättre investeringsbeslut, vilket i sin tur ger dem mer tid att utforska nya sätt att interagera med sina kunder.”

Viktiga funktioner i DPD-verktyget:

• Stresstest-scenarier: Med hjälp av analys på institutionsnivå som levereras av FinMason, ett bolag verksamt inom investeringsanalys och FinTech, kan investerare jämföra den hypotetiska avkastningen på en originalportfölj och en föreslagen portfölj i olika marknadsscenarier.
  • Jämföra portföljer: Investerare kan mata in och jämföra två portföljer, sida vid sida, baserat på viktiga faktorer, för att hjälpa dem att fastställa underliggande risker och hitta möjligheter att förbättra performance, inkomster och/eller avgifter.
  • Plattform med öppen arkitektur: Verktyget innehåller mer än 60 000 fonder och ETP:er med analys på innehavsnivå och med realtidsberäkningar.
  • Användbarhet: Investerare kan få tillgång till DPD på begäran och utan extra kostnad. Dessutom kan investerare spara sin analys och ladda ner rapporter baserade på resultatet.

David Abner, chef för WisdomTree i Europa, kommenterar: ”WisdomTree har som målsättning att förse kapitalförvaltare med användbara digitala applikationer som stöds av högkvalitativ analys. Genom våra tusentals användare i USA och Kanada vet vi att Digital Portfolio Developer är ett användbart verktyg för att snabbt och enkelt analysera kunders befintliga och potentiella portföljer. Vi anser att denna tekniska lösning gör det möjligt för kapitalförvaltare att effektivt utvärdera en portföljs performance och att genomföra stresstester, vilket underlättar för dem att driva sin verksamhet.”

Investor Solutions-programmet erbjuder även forskning från, och tillgång till, ledande experter inom makroekonomi, pensioner och rekrytering, bestående av:

• Jeremy J. Siegel, Senior Investment Strategy Advisor på WisdomTree
  • Joseph F. Coughlin fil. dr, grundare och chef för Massachusetts Institute of Technology AgeLab
  • Randy Street, Managing Partner på ghSMART och bästsäljande författare

Läs mer om WisdomTrees Investor Solutions på WisdomTree.eu/sv-se/investor-solutions

*Investerare som är registrerade som företagskunder hos WisdomTree.

ENDS

About WisdomTree UK Ltd.

WisdomTree Investments, Inc., through its subsidiaries in the US, Europe and Canada (collectively, "WisdomTree"), is an exchange traded fund ("ETF") and exchange traded product ("ETP") sponsor. WisdomTree offers products covering equities, fixed income, currencies, commodities and alternative strategies. Through WisdomTree UK Limited, it sponsors WisdomTree UCITS ETFs and ETPs from ETF Securities and Boost, in a wide range of asset classes, including short and leverage ETPs. WisdomTree currently has approximately $58.7 billion (as of 28 February 2019) in assets under management globally. For more information, please visit www.wisdomtree.com.

WisdomTree® is the marketing name for WisdomTree Investments, Inc. and its subsidiaries worldwide.

Important Information

Communications issued in the European Economic Area (“EEA”): This document has been issued and approved by WisdomTree Ireland Limited, which is authorised and regulated by the Central Bank of Ireland.

Communications issued in jurisdictions outside of the EEA: This document has been issued and approved by WisdomTree UK Limited, which is authorised and regulated by the United Kingdom Financial Conduct Authority.

WisdomTree Ireland Limited and WisdomTree UK Limited are each referred to as “WisdomTree” (as applicable). Our Conflicts of Interest Policy and Inventory are available on request.

For professional clients only. The information contained in this document is for your general information only and is neither an offer for sale nor a solicitation of an offer to buy securities or shares. This document should not be used as the basis for any investment decision. Investments may go up or down in value and you may lose some or all of the amount invested. Past performance is not necessarily a guide to future performance. Any decision to invest should be based on the information contained in the appropriate prospectus and after seeking independent investment, tax and legal advice.

This document is not, and under no circumstances is to be construed as, an advertisement or any other step in furtherance of a public offering of shares or securities in the United States or any province or territory thereof. Neither this document nor any copy hereof should be taken, transmitted or distributed (directly or indirectly) into the United States.

This document may contain independent market commentary prepared by WisdomTree based on publicly available information. Although WisdomTree endeavours to ensure the accuracy of the content in this document, WisdomTree does not warrant or guarantee its accuracy or correctness. Any third party data providers used to source the information in this document make no warranties or representation of any kind relating to such data. Where WisdomTree has expressed its own opinions related to product or market activity, these views may change. Neither WisdomTree, nor any affiliate, nor any of their respective officers, directors, partners, or employees accepts any liability whatsoever for any direct or consequential loss arising from any use of this document or its contents.

This document may contain forward looking statements including statements regarding current expectations or beliefs with regards to the performance of certain assets classes and/or sectors. Forward looking statements are subject to certain risks, uncertainties and assumptions. There can be no assurance that such statements will be accurate and actual results could differ materially from those anticipated in such statements. WisdomTree strongly recommends that you do not place undue reliance on these forward-looking statements.

Any historical performance included in this document may be based on back testing. Back testing is the process of evaluating an investment strategy by applying it to historical data to simulate what the performance of such strategy would have been. However, back tested performance is purely hypothetical and is provided in this document solely for informational purposes. Back tested data does not represent actual performance and should not be interpreted as an indication of actual or future performance.