Dina telefonsamtal kan hjälpa Cancer- och Trafikskadades Riksförbund!

Dina telefonsamtal kan hjälpa Cancer- och Trafikskadades Riksförbund! Cancer- och Trafikskadades Riksförbund med nästan 300.000 givare och teleoperatören Wise Connections har inlett ett samarbete som gör det möjligt att teckna telefonabonnemang. De som tecknar abonnemanget stöder Cancer- och Trafikskadades Riksförbund med 5 % av samtalskostnaden varje gång de ringer, utan extra kostnad för abonnenten. Du kan även fylla på ditt kontantkort på www.cancertrafik.se och 5 % går tillbaka till Cancer- och Trafikskadades Riksförbund, utan extra kostnad för den som tankar. Wise Connections, som erbjuder konkurrenskraftiga telefonabonnemang och förmedlar en av marknadens bästa telefonitjänster, samarbetar sedan tidigare med ett 60-tal välgörenhetsorganisationer exempelvis Cancerfonden, BRIS och SOS Barnbyar. - Pengarna vi får in från dessa tjänster går till personer som efter en mycket besvärlig tid behöver ett ekonomiskt stöd för att ta sig tillbaka till ett drägligt liv. Ett sådant bidrag betyder oerhört mycket för dessa personer, säger Per-Olov Lidén Förbundschef på CTRF. - Att ringa, och samtidigt bidra till att personer som genomlidit stor smärta får ett drägligare liv, borde vara en naturlig sak eftersom det inte kostar den som ringer något extra säger Björn Wiklund VD på Wise Connections. För mer information om samarbetet kontakta: Björn Wiklund, VD Wise Connections, tel. 08-463 03 10, 070-7278585, eller Per-Olov Lidén, Förbundschef på Cancer- och Trafikskadades Riksförbund, tel. 08-522 001 00 Wise Connections är en svensk teleoperatör som startade sin verksamhet 2000. Bolaget erbjuder svenska idrottsföreningar och hjälporganisationer att sälja telefonabonnemang, mot en provision av fem procent på den samtalskostnad som abonnenterna ringer för. Huvudägare är Target Investment, Uptown Invest och Texcel International. Läs mer på www.wise.se. CTRF, Cancer- och Trafikskadades Riksförbund, bildades 1978 och har som främsta uppgift att ge stöd till enskilda människor som drabbats av cancer eller skadats i trafiken. Stödet utgår i form av olika typer av bidrag. Detta är en möjlighet för enskilda att få hjälp i en svår situation. CTRF leds av en förbundsstyrelse som har sitt säte i Stockholm. Vår hjälpverksamhet finansieras genom penninginsamling via telefon, gåvor och medlemskap. Nästan 300.000 enskilda personer och företag visar sin goda vilja genom frikostiga penninggåvor. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2001/06/28/20010628BIT00830/bit0002.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/06/28/20010628BIT00830/bit0002.pdf