Stöd Svenska Diabetesförbundet varje gång du ringer!

Stöd Svenska Diabetesförbundet varje gång du ringer! Svenska Diabetesförbundet och teleoperatören Wise Connections har inlett ett samarbete. Den som fyller på sitt kontantkort på www.diabetes.se eller tecknar ett telefonabonnemang stöder Svenska Diabetesförbundet utan extra kostnad för abonnenten. 5 % av tankningsbeloppet vid påfyllning av sitt kontantkort eller 5 % av samtalskostnaden vid fast telefoni går tillbaka till Svenska Diabetesförbundet Wise Connections, som erbjuder konkurrenskraftiga telefonabonnemang och förmedlar en av marknadens bästa telefonitjänster, samarbetar sedan tidigare med exempelvis Cancerfonden och SOS Barnbyar. - Att människor med diabetes skall leva ett likvärdigt liv jämfört med personer utan diabetes är en utgångspunkt i vårat arbete. Därför hoppas och tror vi mycket på dessa tjänster där folk kan bidra till vår verksamhet utan extra kostnad för dem själva, säger Kanslichef Håkan Wallensten - Om vi kan bidra till att stimulera forskning kring diabetes i syfte att finna botemedel eller förebygga sjukdomen genom vår tjänst är vi mycket glada, säger Björn Wiklund VD på Wise Connections. För mer information om samarbetet kontakta: Björn Wiklund, VD Wise Connections, tel 08-463 03 10, 070-7278585, eller Håkan Wallensten, Kanslichef på Svenska Diabetesförbundet, tel 08-564 821 02, Wise Connections är en svensk teleoperatör som startade sin verksamhet 2000. Bolaget erbjuder svenska idrottsföreningar och hjälporganisationer att sälja telefonabonnemang, mot en provision av fem procent på den samtalskostnad som abonnenterna ringer för. Huvudägare är Target Investment, Uptown Invest och Texcel International. Läs mer på www.wise.se. Svenska Diabetesförbundet är en ideell och partipolitiskt obunden organisation vars uppgift att samla och organisera alla dem, som vill främja medicinska och sociala intressen för människor med diabetes i syfte att minimera konsekvenserna av sjukdomen samt stödja vetenskaplig forskning rörande diabetes. Svenska Diabetesförbundet bildades 1943 och har idag 34.000 medlemmar fördelade på drygt 100 lokala diabetesföreningar. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/08/15/20010815BIT00940/bit0002.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/08/15/20010815BIT00940/bit0002.pdf