Storsatsande VIK Hockey tillämpar Den nya idrottsekonomin

Storsatsande VIK Hockey tillämpar Den nya idrottsekonomin Wise Connections, teleoperatören med Den nya idrottsekonomin, blir en del i VIK Hockeys kommande storsatsning. Klubbens ambition är att dubbla antalet medlemmar samt engagera västeråsare för att stärka sin ekonomi. Nu går man ett steg längre. Ekonomin förstärks ytterligare genom samarbetet med Wise Connections. VIK Hockey kommer nu att kunna tjäna pengar genom att få provision på den samtalstid som deras medlemmar talar för i telefon. Medlemmarna får billig telefoni, VIK Hockey får bättre ekonomi. Om 5 000 privatpersoner ansluter sig kan detta med en normal telefonförbrukning ge klubben runt två miljoner kronor på en treårsperiod. Och då är inte bidraget som anslutna företag ger medräknat. Ytterligare förtjänster finns eftersom Wise avser att lansera fler tjänster. VIK Hockey satsar för att stärka sin ekonomi. Fler medlemmar, fler sponsrande företag - och nu även med hjälp av Den nya idrottsekonomin. Hela Västerås ska nu en gång för alla ställa upp för sin favoritklubb. Samarbetet med Wise Connections, teleoperatören med Den nya idrottsekonomin, stärker upp klubbens ekonomi ytterligare. Utan att det kostar något kan man genom att ringa billigare stödja sin klubb varje gång man ringer. Desto mer medlemmarna, andra stödjande och företag ringer, desto mer pengar ramlar in till VIK Hockey. För företagen uppstår något som man skulle kunna kalla "gratis sponsring". "Nu kavlar vi upp ärmarna och tryggar VIK Hockeys framtid. Det är inte bara föreningens angelägenhet, det är hela Västerås. Nu kan alla som värnar om oss stödja oss på ett nytt och genialiskt sätt utan att det kostar dem något extra. Samtidigt som de ringer billigare stödjer de oss ekonomiskt. Wise Connections koncept är lysande och det var en självklarhet för oss att ingå detta samarbete. Om 5 000 privatpersoner ansluter sig kan klubben få två miljoner på en treårsperiod. Och då har jag inte räknat in alla sponsrande företag som också kan ansluta sig", säger Per Morell, i VIK Ungdom. "Målet för elitlaget är att snabbt komma tillbaka till de högre serierna", säger Christer Brostedt, ordförande i klubben. "Det är stimulerande att kunna hjälpa Sveriges idrottsföreningar, men naturligtvis är det extra roligt att kunna hjälpa en klubb som VIK Hockey, som ju är i ett stort behov av pengar och som nu storsatsar. Vårt gemensamma mål är utstakat. Tillsammans gör vi verklighet av det, och det är ett arbete jag ser fram emot" säger Joachim Alvarez, försäljningschef på Wise Connections. I dag kan Sveriges idrottsföreningar tjäna pengar på lokala, nationella, internationella samtal och samtal till mobiltelefon. Inom en snar framtid kommer även internet utan abonnemangsavgift att finnas - även det kommer att ge provision till svensk idrott. Var kommer då pengarna från? Wise Connections Nordic AB är en oberoende operatör som kan köpa teletrafik av alla etablerade teleoperatörer och därigenom få mycket konkurrenskraftiga priser. Dessutom har företaget en slimmad organisation med medarbetare som har lång erfarenhet från telekombranschen. Genom att använda befintliga informationskanaler i svenska idrottsklubbar når man snabbt en mycket stor målgrupp - till en låg kostnad. Därför finns marginaler kvar för både medlemmen och Wise att stödja idrotts- föreningen. Man kallar det för Den nya idrottsekonomin. För mer information: www.wise.se Frågor besvaras av: Per Morell, VIK:s ungdomssektion, 021-30 45 80, 0704-193 152, fax: 021-30 45 89, vik@westhockey.se Johan McCarthy, marknadschef, Wise, 08-598 89 181. 0733-10 91 81 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/08/25/20000825BIT00410/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/08/25/20000825BIT00410/bit0002.pdf