Teckna telefonabonnemang hos Wise Connections och stöd din idrottsförening när du ringer och surfar Pool 2 Tusen, Idrott i Samverkan och teleoperatören Wise Connections har inlett ett samarbete som gör det möjligt att via sin idrottsförening teckna telefonabonnemang. De som tecknar abonnemanget stöder sin förening varje gång de ringer eller surfar, utan någon extra kostnad för abonnenten. Fem procent av dessa abonnenters totala samtalskostnad återbetalas av Wise Connections som stöd till föreningen. Wise Connections, som erbjuder konkurrenskraftiga telefonabonnemang och förmedlar en av marknadens bästa telefonitjänster, samarbetar sedan tidigare med exempelvis Cancerfonden och SOS Barnbyar. -Idén är att låta medlemmar och deras familjers telefonerande gå "via" den egna föreningen för att på så vis stödja den, säger Lasse Reuterberg VD på Pool 2 Tusen och fortsätter -Genom att erbjuda våra medlemmar lägre samtalsavgifter hjälper vi samtidigt föreningslivet. -Vi erbjuder föreningarna ett komplement till traditionell insamling och vi är övertygade om att samarbetet kommer att generera mycket pengar till idrottsföreningar runt om i Sverige, säger Björn Wiklund VD på Wise Connections. För mer information kontakta: Björn Wiklund, VD Wise Connections, tel 08-463 03 10, 070-727 85 85, eller Lasse Reuterberg, VD Pool 2 Tusen, tel 08-605 65 38, 0706-533 133. Wise Connections är en svensk teleoperatör som startade sin verksamhet 2000. Bolaget erbjuder svenska idrottsföreningar och hjälporganisationer att sälja telefonabonnemang och kontantkortspåfyllning, mot en provision av fem procent på den samtalskostnad som abonnenterna ringer för. Huvudägare är Target Investment, Uptown Invest och Texcel International. Läs mer på www.wise.se. Pool 2 Tusen, Idrott i Samverkan är en ekonomisk förening helt ägd av 44 av de totalt 67 specialidrottsförbunden inom Svenska Riksidrottsförbundet (RF). Inom Pool 2 Tusens ägarförbund verkar över 14 000 föreningar med totalt hela 2,2 miljoner medlemmar. Läs mer på www.pool2tusen.se. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2001/06/13/20010613BIT00570/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/06/13/20010613BIT00570/bit0001.pdf