VIK Hockey upp i täten på Supporter-SM

VIK Hockey upp i täten på Supporter-SM Sveriges supporterföreningar har nu fått upp ögonen på Supporter-SM, tävlingen som teleoperatören Wise Connections arrangerar. Supporter-SM är tävlingen där de stora pengarna står på spel. De supporters som för tillfället är aktivast i landet, och därmed står närmast prispengarna, är den på senare tid mycket omtalade ishockeyklubben VIK Hockey. Teleoperatören Wise Connections låter en betydande del av sitt överskott gå till Sveriges idrottsföreningar. Förutom att kunderna erbjuds en av marknadens lägsta telefontaxor kan Sveriges idrottsföreningar nu vinna tävlingen Supporter-SM. VIK Hockey ligger just nu i täten. - Jag tycker att det är oerhört glädjande att man inom VIK Hockey visar denna vilja och kämparanda. För att klubben åter skall träda in bland de stora etablerade krävs att man kavlar upp ärmarna, visar lite jävla anamma, och framför allt är öppna för nya ideer, säger Curt Lundmark, talesman för Wise Connections. Tävlingen Supporter-SM innebär en unik möjlighet för föreningar runt om i landet att förstärka upp sin hårt ansatta klubbkassa. Genom att medlemmarna tecknar ett telefoniavtal med Wise Connections sänker de sina telefonikostnader, samtidigt som de stödjer sin favoritförening. 5% av samtalskostnaderna går tillbaka till föreningen i form av provision, ett win-win förhållande som inte går av för hackor. Dessutom pågår en kampanj där abonnenter hos Wise kan ringa helt gratis till varandra under kväller och helger fram till sista januari 2000. - Jättekul att vår insats ger utdelning. Nu blir det även en storsatsning mot alla de företag som på något sätt har med föreningen att göra, säger Christer Brostedt, orförande i VIK Hockey. För mer information kontakta: Curt Lundmark Tfn:021-18 88 12 alt mobil: 070-578 33 00 Christer Brostedt, ordf, VIK Hockey Tfn: 070-538 32 38 Johan Mc Carthy, Marknadschef, Wise. Tfn: 08-598 89 181, alt mobil: 0733-10 91 81 Se även: www.supportersm.nu Wise Connections är en teleoperatör som ger en del av sitt överskott till Sveriges idrottsföreningar och hjälporganisationer. Abonnenten ringer till en av Sveriges lägsta telefontaxor och stöder samtidigt utan kostnad ett gott ändamål, genom att 5% av samtalskostnaderna oavkortat går till föreningen eller hjälporganisationen. Wise Connections Nordic AB som startade sin verksamhet våren 2000 är ett svenskt bolag. Huvudägare är Target Invest, Uptown Invest samt Texcel International. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/11/17/20001117BIT00490/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/11/17/20001117BIT00490/bit0002.pdf