El-Giganten tecknar ramavtal med K2 Search för chefsrekrytering

El-Giganten fortsätter sin satsning på den svenska marknaden och öppnar löpande nya varuhus. För att säkra detta arbete har El-Giganten valt att teckna ramavtal med K2 Search (en del av Wise Group), avseende rekrytering av varuhuschefer.

- Det här avtalet är mycket viktig för oss och bekräftar vår unika och stärkta position på rekryteringsmarknaden, i och med vårt nyförvärv av K2 Search, säger Marika Philipson, VD för Wise Group.

- Vår framgångsrika satsning i Sverige fortsätter och vi behöver därför nu en mycket kunnig rekryteringspartner i vårt sökande efter fler varuhuschefer. K2 Search är just det företag som vi känner kan säkerställa vår chefsförsörjning, Vår målsättning är att vara Sveriges mest attraktiva arbetsgivare inom deltaljhandeln. Vi skall växa med kvalitet och till det behöver vi duktiga ledare. Så, ”alla duktiga retailare, det finns stora möjligheter hos oss” säger Anders Nilsen, VD för El-Giganten.

El-Giganten ingår i norska Elkjøp-koncernen som i sin tur ägs av den brittiska hemelektronikkoncernen DSG International plc. El-Gigantens affärsidé är att uppnå god lönsamhet genom att vara den mest effektiva distributionskanalen för hemelektronik, elektriska hushållsapparater och relaterade tjänster till flest kunder i Norden.