JM väljer Wise e-Rekrytering

Report this content

Byggföretaget JM väljer Wise e-Rekrytering för att kvalitetssäkra sina rekryteringsprocesser samt skapa en överskådlig kandidatbank för framtida rekryteringar.

JM satsar nu på ett professionellt rekryteringsverktyg för att samla alla spontanansökningar som kommer in via webb och e-post på ett och samma ställe. Spontanansökningarna skapar en kandidatbank, som ger JM möjligheten att vid behov snabbt hitta personal med rätt kompetens och kvalifikationer. Ett starkt motiv till att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen är att det är mycket svårt att få tag på kunnig personal till vissa tjänster inom byggbranschen. Tyngdpunkten kommer att ligga på urvalsfrågorna, som formuleras helt efter kravprofilen.

Wise e-Rekrytering är ett webbaserat HR-verktyg som automatiserar, effektiviserar och kvalitetssäkrar hela rekryteringsprocessen. Tjänsten ger en strukturerad, överskådlig och sökbar kandidatbank, som ägs av kunden och som kan återanvändas vid kommande rekryteringar. Wise e-Rekrytering finns på flera språk.

För ytterligare information kontakta:
Marika Philipson, VD
tel: 08-555 290 03, e-post: marika.philipson@wise.se