KPMG väljer Wise Chefsportal som stöd i sin strategiska HR-satsning

Report this content

KPMG stärker nu sitt ledarskap genom att tydliggöra sina HR-processer och ansvar, detta för att effektivisera chefsarbetet för KPMG:s drygt 100 linjechefer. Den färdiga Chefsportalen riktar sig till chefer och är samtidigt tillgänglig för alla anställda inom KPMG. Företaget vill med detta arbete stärka kommunikationen mellan chef och medarbetare och skapa enkla och enhetliga HR-processer. Detta kommer också att öka KPMG:s attraktionskraft bland studenter och framtida medarbetare.

- Wise Chefsportal har en mycket genomtänkt uppbyggnad, som gör det enkelt att hitta rätt information. I det dag-till-dag-perspektiv som en HR-avdelning befinner sig i, är det ovärderligt att ha tillgång till en kompetent och drivande projektledare i Wise för att komma i mål, säger Peter Hellberg, HR Director KPMG.

- Vi gläder oss åt att ha fått förtroendet av KPMG att nu få leverera ännu ett effektivt och professionellt chefsverktyg, säger Stefan Rossi, VD Wise Group. Affären stärker oss ytterligare, då vi ser att allt fler stora organisationer använder Wise Chefsportal som ett sätt att öka lönsamheten för sin personalavdelning.

KPMG är ett av världens ledande kunskapsföretag med tjänster inom revision, skatt och rådgivning. Företaget är verksamt i 145 länder över hela världen där nationella företag bildar ett globalt nätverk med 123 000 medarbetare. I Sverige har KPMG 1 500 medarbetare och finns på 60 orter.

För ytterligare information, kontakta:
Stefan Rossi, VD Wise Group AB
tel: 08-555 290 00, e-post: stefan.rossi@wise.se