Securitas Systems Sverige tecknar omfattande rekryteringsavtal med Wise Group

Report this content

Securitas Systems Sverige (fr o m 22 april 2008 Niscayah AB) väljer Wise som rekryteringspartner för att ytterligare förstärka sin organisation. Avtalet gäller både search- och annonsrekrytering. I en första fas, gäller det ett 15-tal tjänster på olika orter i Sverige.

Systems har tecknat avtal med Wise Group gällande search- och annonsrekrytering, främst gällande projektledare och projektörer för att förstärka organisationen på orterna Härnösand, Kumla och Södertälje. Under förra året ökade personalstyrkan med över 100 personer och under 2008 är behovet av fler kvalificerade medarbetare stort. Avtalet är en del av ett tidigare ramavtal mellan Systems och K2 Search, som idag är en del av Wise Group.

- Vårt avtal med Systems är mycket viktigt för oss då vi nu kan erbjuda ett komplett tjänsteutbud inom rekrytering, säger Marika Philipson, VD för Wise Group.

- Det här är en av våra hittills enskilt största inköp av rekryteringstjänster, säger Ossi Nilsson, Personalchef för Systems. Vi känner förtroende för Wise, som helhetsleverantör inom rekrytering.

Securitas Systems Sverige AB, som ingår i Securitas Systems AB (publ), är en systemintegratör som erbjuder moderna tekniska säkerhetssystem och säkerhetstjänster till medelstora och stora kunder med höga krav på säkerhet inom bland annat branscherna bank, finans, tillverkande industri, försvarsmakten m fl.

För ytterligare information, kontakta:
Marika Philipson, VD Wise Group AB
tfn: 08-555 290 03, e-post: marika.philipson@wise.se