Wise Group AB (publ) Delårsrapport 1 januari – 31 mars 2007

Finansiell information januari-mars

• Nettoomsättningen ökade med 25 procent till 16,7 Mkr (13,4).
• Resultat före skatt uppgick till -2,4 Mkr (-1,8). (Fjolårets resultat har rensats från resultat på avyttrade verksamheter om -0,5).
• Rörelseresultatet uppgick till -2,2 Mkr (-1,7).
• Resultat per aktie uppgick till -0,04 kr (-0,03).
• Likvida medel uppgick till 0,9 Mkr (1,3).
• Uppgifter för innevarande år i denna rapport baseras på upprättad proformaresultaträkning avseende månaderna januari och februari i tidigare Wise Group (namnändrat till Dagon AB), sammanslaget med mars månad för verksamheten i avknoppade Wise Group.

Sammanfattning av viktiga händelser under första kvartalet
• Wise Group (org.nr. 556431-0067) förvärvade fastighetsbolaget Dagon AB mot vederlag i egna aktier. Transaktionen, som i redovisningen klassificeras som ett s.k. omvänt förvärv, innebar att Dagon AB blev den dominerande aktieägargruppen i bolaget som därefter namnändrades till Dagon AB. Bolagets tidigare aktieägare hade efter transaktionen cirka 0,7 procent av kapitalet och rösterna i Dagon AB, motsvarandes ett värde om 10 Mkr.
• Verksamheten i tidigare Wise Group överfördes till ett existerande dotterbolag vilket namnändrades till Wise Group AB (org.nr. 556686-3576) och som därefter utskiftades till aktieägarna i Wise Group.
• Siemens integrerade Wise Onlineverktyg i sin nya HR-portal för att alltid ha rätt information och ett korrekt stöd till sina chefer i deras dagliga personalarbete.

Viktiga händelser efter kvartalets slut

• Den nya aktien i Wise Group noterades på OMX First North under namnet WISE och handeln inleddes den 16 april.
• Wise Group fördjupade samarbetet med Näringspunkten genom att lansera ytterligare ett webbaserat stöd- och processverktyg.
• Wise Group stärkte försäljningsavdelningen genom att anställa Ingrid Höög som ny försäljningschef.
• Under första kvartalet har anpassningar av organisationen skett vilket lett till att personalen har minskats med i nettoantal 10 personer. Personalreduktionen kommer att få full kostnadsbesparande effekt i slutet på andra kvartalet.