Withings lanserar ScanWatch Nova Brilliant Edition: Klinisk precision möter tidlös design

IFA Berlin, Tyskland – 6 september 2024 Withings, världsledande inom uppkopplade hälsoprodukter presenterar idag ScanWatch Nova Brilliant. Den nya klockan kombinerar tidlös design med avancerad medicinsk teknologi. Lagom till julhandeln 2024 utökas ScanWatch Nova-serien med ScanWatch Nova Brilliant, en smartwatch i två nya utföranden: en i stilrent titansilver och en elegant tvåfärgad kombination i silver och guld. För ökad komfort och passform kommer klockan även i en mindre storlek med en boett på 39 mm, perfekt för nättare handleder.

ScanWatch Nova Brilliant Edition utmärker sig med sin minimalistiska elegans och avancerade hälsoteknologi. Den räfflade boetten, det reptåliga safirglaset och länkarmbandet ger klockan en tidlös look. Silvermodellen har en boett i titan för ökad hållbarhet, medan guldmodellen levereras med ett tvåfärgat armband. Klockan är dessutom vattentät ner till 50 meter (5 ATM), vilket gör den till en perfekt följeslagare i vardagen.

Denna hybridklocka har en analog stil men erbjuder samtidigt viktiga funktioner som pulsmätning, notiser, meddelanden och annan information som visas på den högupplösta OLED-skärmen. Klockan är utrustad med avancerade hälsosensorer som möjliggör omfattande hälsomätningar, inklusive ett medicinskt EKG som kan upptäcka förmaksflimmer1.

Med en imponerande batteritid på 30 dagar och samma avancerade hälsosensorer och spårningsfunktioner som den hyllade Withings ScanWatch 2, erbjuder ScanWatch Nova Brilliant Edition bland annat följande mätningar:

• EKG av medicinsk kvalitet – när du önskar: ScanWatch Nova Brilliant kan utföra ett elektrokardiogram av medicinsk kvalitet2 då det passar dig. Det kan användas för att upptäcka potentiella avvikelser i din hjärthälsa, som förmaksflimmer vilket är en av de vanligaste formerna av arytmier som kännetecknas av oregelbunden hjärtrytm. På 30 sekunder kan användaren via två inbyggda elektroder som vidrörs vid infattningen med handen påbörja en EKG-avläsning med resultat direkt i Withings app. Sedan lanseringen 2020 har över 2 miljoner tecken på förmaksflimmer identifierats med hjälp av ScanWatch.

• Kan indikera början på sjukdom: ScanWatch Nova Brilliant spårar kroppstemperaturförändringar dag och natt, vilket potentiellt kan början på. Måttet kan även öka förmågan att hantera prestanda och återhämtning genom temperaturvariationszoner för träningspass. Denna teknologi kombinerar värmeflödessensorer värmeflödessensorer med en högprecisions temperatursensor för att ge förstklassiga bedömningar av temperaturvariationer.

• Bedömning av andningssystemet: Användare kan spåra sina syrenivåer i blodet (SpO2) och övervaka andningsstörningar under natten. God syresättning av blodet är även nödvändigt för att musklerna ska tillföras den energi de behöver för att fungera, något som ökar under en sportaktivitet.

• Hjälp att uppnå en mer vilsam sömn: Vakna upp till en sömnkvalitetspoäng och detaljerad information om sömnparametrar, inklusive faser, djup, varaktighet och avbrott, tillsammans med personliga råd för förbättringar.

• Öka din aktivitet med avancerad spårning: ScanWatch Nova Brilliant Edition kan spåra parametrar som steg, kalorier, höjd, träningsrutter (via appansluten GPS) och kan automatiskt känna igen mer än 40 dagliga aktiviteter som promenader, löpning, simning och cykling. Dessutom erbjuder den konditionsbedömningar genom uppskattning av VO2 Max, som mäter hjärtats och musklernas förmåga att omvandla syre till energi under fysisk träning.

Användare kan enkelt och snabbt byta från metallarmbandet med 5 länkar till FKM-armbandet för ökad komfort under träningspasset (båda armbanden ingår vid köp).

Tillgänglighet

ScanWatch Nova Brilliant kommer att finnas tillgänglig för köp på Withings.com från början av november 2024 i EU och USA, till ett pris av 599,95€, och från mitten av november hos utvalda återförsäljare.

*1. Tillgängligt via Withings Scan Monitor

*2. Kliniskt utvärderad EKG, tillgängligt via Withings Scan Monitor

För mer information, vänligen kontakta:

Nora Mäki, BCW, nora.maki@bcw-global.com, +46702402391

Om WITHINGS

WITHINGS utvecklade den första smarta vågen 2009 och har sedan dess varit pionjären inom uppkopplad hälsa. Det kliniskt validerade och flerfaldigt prisbelönta sortimentet används av miljoner användare över hela världen och inkluderar smarta vågar, hybridklockor, blodtrycksmätare, sömnanalysatorer med mera. Teamet på WITHINGS inkluderar ingenjörer, datavetare och sjukvårdspersonal som tillsammans med kliniska experter arbetar för att göra möjliggöra mätningar med medicinsk kvalitet i hemmet. WITHINGS var först med att ta mätningar för pulsvågshastighet och elektrodermal aktivitet in i hemmet – och upptäcker kontinuerligt mer exakta sätt att mäta vår hälsa. WITHINGS Health Solutions är avdelningen som stöttar sjukvårdspersonal inom förebyggande och hantering av kroniska sjukdomar, fjärrövervakning av patienter, klinisk forskning och bidrar till att överbrygga klyftan mellan patienter och deras vårdteam.