Witit presenterar Million Mind - spelet om de stora pengarna

Report this content

Witit presenterar Million Mind - spelet om de stora pengarna Konceptet Million Mind presenteras nu för första gången officiellt. Lanseringen av kunskapstävlingen på Internet med finaler och underhållning i webb-TV och vanlig TV planeras i Sverige redan under hösten. Slutsegraren kan med rätt kunskap vinna upp till 10 miljoner kronor. Bakom tävlingen Million Mind står företaget Witit AB som tillsammans med sina samarbetspartners utvecklar, marknadsför och driver olika former av kunskapsspel via Internet och webb-TV. Million Mind kommer även att marknadsföras internationellt under 2001. "Idén är att fånga upp alla de personer som vill medverka i TV:s kunskapstävlingar men aldrig får chansen. Den möjlighet till interaktivitet som TV fortfarande inte klarar av att hantera finns på Internet. Där kan alla som vill logga in och tävla om miljonerna," säger Christer Swahn, entreprenör och VD för bolaget. Witit har idag 70 aktieägare och planerar under 2001 en nyemission för att bredda ägarkretsen och notera aktien. En första information till investerare om det nya TV- och Internetföretaget äger rum den 12 februari i Stockholm. Moderator är Magnus Briggert. För ytterligare information vänligen kontakta: Christer Swahn, VD 08 - 744 00 80 christerswahn@swipnet.se www.witit.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2001/02/06/20010206BIT00520/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/02/06/20010206BIT00520/bit0002.pdf