Björn Back ska leda Wizzcom till lönsam tillväxt

Report this content

"Det finns en stor potential i Wizzcoms etablerade produkter och tjänster samtidigt som marknaden indikerar större mognad och mottaglighet för den tredimensionella visuella teknologin.”

Wizzcom välkomnar Björn Back i rollen som ny VD i Wizzcom från augusti 2016.

Björn Back kommer in i en intressant tid för företaget med spännande framtidsutsikter. Björn har 30 års erfarenhet av affärsutveckling, försäljning och marknadsföring i Sverige och internationellt, varav över 20 år i ledande positioner.

Målet är att stärka Wizzcoms positiva utveckling, säkra att försäljningsmålen nås och stötta den internationella expansionen!” – säger Björn. Det finns en stor potential i Wizzcoms etablerade produkter och tjänster samtidigt som marknaden indikerar större mognad och mottaglighet för den tredimensionella visuella teknologin. Det ska bli spännande att leda företaget till nästa nivå och mot en lönsam tillväxt.”

Parallellt med VD-posten i Wizzcom kommer Björn att fortsätta sina åtaganden som styrelseledamot i några nordiska bolag och några mindre konsultuppdrag.

”Björn berikar Wizzcoms ledningsgrupp med stor erfarenhet och kompetens inom flera efterfrågade områden. Hans breda kontaktnät och erfarenhet av Investor Relations i kombination med hans track record med att utveckla bolag innebär bland annat goda förutsättningar för kapitalförsörjning.” – säger Tommy Näslund (Styrelseordförande, Wizzcom)

”Björn kommer att bli en stor tillgång för företaget. Intresset för våra produkter och tjänster ökar stadigt, vilket kräver förstärkning av ledningen. Björns erfarenheter av att utveckla och leda företag kommer väl till pass nu när Wizzcom står inför en internationell expansion. Som grundare är jag glad att vi lyckats attrahera honom till bolaget”. – förklarar Staffan Hedlund.

..............................................................................

Kontakt:

Björn Back (VD, Wizzcom 3D)
bjorn.back@wizzcom.se ,

Tommy Näslund (Styrelseordförande, Wizzcom 3D)
tommynaslund@aol.com ,

..............................................................................

Wizzcom 3D är ett svenskt företag med huvudkontor i Stockholm, dotterbolag i Las Vegas och showroom i New York och i Dubai. Verksamheten är uppdelad i två kompletterande affärsplattformar, 3D Digital Signage och 3D Production, som tillsammans utgör ett komplett produktkoncept för framtidens digitala skyltning, med särskilt fokus på auto stereoskopisk 3D (3D som går att se direkt, utan behov av speciella glasögon).

Taggar:

Citat

Målet är att stärka Wizzcoms positiva utveckling, säkra att försäljningsmålen nås och stötta den internationella expansionen! Det finns en stor potential i Wizzcoms etablerade produkter och tjänster samtidigt som marknaden indikerar större mognad och mottaglighet för den tredimensionella visuella teknologin. Det ska bli spännande att leda företaget till nästa nivå och mot en lönsam tillväxt.
Björn Back (VD, Wizzcom)
Björn Back berikar Wizzcoms ledningsgrupp med stor erfarenhet och kompetens inom flera efterfrågade områden. Hans breda kontaktnät och erfarenhet av Investor Relations i kombination med hans track record med att utveckla bolag innebär bland annat goda förutsättningar för kapitalförsörjning.
Tommy Näslund (Styrelseordförande, Wizzcom)
Björn Back kommer att bli en stor tillgång för företaget. Intresset för våra produkter och tjänster ökar stadigt, vilket kräver förstärkning av ledningen. Björns erfarenheter av att utveckla och leda företag kommer väl till pass nu när Wizzcom står inför en internationell expansion. Som grundare är jag glad att vi lyckats attrahera honom till bolaget.
Staffan Hedlund (International Sale & Business Development, Wizzcom)