• Wizzcom 3D/

Wizzcom och Smartsign visar upp unik 3D-lösning för digital signage på världens största mässa inom området, ISE 2015

Report this content

Wizzcom 3D Productions via affärsområdet 3D Signage Solutions ställer tillsammans med den ledande mjukvaruleverantören Smartsign ut på den stora AV och digital signage mässan Integrated Systems Europe 2015 (ISE). På plats kommer företagen tillsammans visa den världsunika lösningen som ger möjlighet att ha 3D-skärmar i publika miljöer i större nätverk.

Det svenska företaget WizzCom 3D Productions har utvecklat en världsunik mjukvaruspelare (Wizzcom 3D Media Player) som möjliggör att man med låg bandbredd kan spela upp både 2D-filmer/bilder samt 3D filmer/bilder i specialformatet som krävs för glasögonfria 3D-skärmar. Pga denna ”player” har det möjliggjorts att man nu kan använda glasögonfria 3D-skärmar i digital signage syfte för exempelvis butiker, hotell och restauranger.

-        Vår 3D-lösning för digital signage är världsunik. Det ska bli väldigt kul att för första gången visa upp den publikt på en mässa av denna dignitet. Tillsammans med Smartsign kommer vi på mässan att träffa väldigt många potentiella nya kunder och samarbetspartners från hela världen säger Jens Lidén, COO på Wizzcom 3D Productions.

Den unika 3D-playern är nu integrerad i mjukvaruleverantören Smartsigns lösning. Via deras webbaserade content managementsystem, Smartsign Manager kan man nu managera, schemalägga och administrera både 3D och 2D-innehåll på digitala skärmar i samma nätverk.

-        Vi blir nu först i världen av de etablerade mjukvaruföretagen inom digital signage att erbjuda 3D. Något vi tror kommer ge oss många fördelar i den hårda konkurrensen och ytterligare en anledning till varför man ska välja oss. Både befintliga och nya kunder i Norden och övriga världen får nu tillgång till den förträfflighet som 3D ger i form av stärkt budskap, ökad betraktelsetid och inte minst ökad försäljning, säger Daniel Pettersson, försäljningschef Smartsign Skandinavien.

Mässan ISE 2015 börjar i Amsterdam den 10 februari och avslutas den 12:e. Under veckan väntas över 50000 besökare som består av bl.a. återförsäljare, systemintegratörer samt slutkunder inom digital signage området (digitala skyltar för publika miljöer).

Kontaktinformation:

WizzCom 3D Productions AB
(3D Signage Solutions by WizzCom)

Jens Lidén, COO
jens.liden@wizzcom.se
+46 721 73 80 80
www.wizzcom.se och www.3dsignagesolutions.com

Smartsign AB
Martin Romanowski, VD
martin.romanowski@smartsign.se
+46 705 55 98 06
www.smartsign.se

Om WizzCom 3D Productions AB

WizzCom 3D Productions AB är uppdelat i två affärsområden 3D Signage Solutions och 3D Production Services. Två affärsområden som tillsammans erbjuder unika helhetslösningar till digital signage-marknaden. WizzCom:s lösningar stärker upplevelsen och uppfattningen av budskapet vilket leder till ökad kännedom och försäljning. Företaget har idag kontor i Stockholm (HK) och i Las Vegas.

Om Smartsign AB

Smartsign grundades 1998. Bolaget har sitt huvudkontor i Dalarna men även ett kontor i Kista, Stockholm. Smartsign utvecklar och säljer programvara för att nå ut med budskap både på skärmar och på andra enheter t ex smarta telefoner. Smartsign Manager är en paketerad produkt som används i mer än 30 länder.

Taggar: