Wkit lanserar nytt säkerhetspaket

Report this content

Wkit lanserar nytt säkerhetspaket WSS (Wkit Surveillance System) WSS (Wkit Surveillance System) är en ny produkt, som har till uppgift att övervaka kundens nätverk mot intrångsförsök. Det unika med WSS är att inga fjärrinstallationer krävs i kundernas nät, vilket gör att kunden inte drabbas av de prestandaförluster, som annars ofta är vanliga. Systemet kontrolleras sedan från Wkit Securitys övervakningscentral Net Control dygnet runt, året om, av säkerhetsanalytiker. WSS (Wkit Surveillance System), kan med olika moduler anpassas så att en systemadministratör kan erbjudas möjligheten att kontrollera och styra enskilda servrar eller hela nätverk via mobiltelefonen och dess SMS tjänst Net Control är en övervakningscentral med dygnet runt bemanning av mycket kompetenta säkerhetsanalytiker som snabbt kan vidta åtgärder vid attacker mot kundernas nätverk. Net Control agerar utifrån kundens önskemål även om det handlar om att snabbt ha ett säkerhetsteam på plats rent fysiskt. För mer information kontakta tjänstedivisionen på Wkit Security 0530-44460. ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/03/21/20000321BIT01040/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/03/21/20000321BIT01040/bit0002.pdf