WntResearch lämnar in patentansökan avseende ny tillverkningsprocess av Foxy-5

WntResearch meddelar idag att bolaget har lämnat in en patentansökan gällande en ny tillverkningsprocess av den aktiva substansen Foxy-5. Ett led i bolagets strategi är att effektivisera tillverkningen samt sänka produktionskostnaderna och samtidigt förstärka bolagets patentportfölj.

”Vår nya patentansökan har potential att ytterligare förlänga den framtida marknadsexklusiviteten för Foxy-5. Dessutom har den nya tillverkningsprocessen  mycket positiv påverkan på kostnadskalkylen och är således betydelsefull ur en kommersiell aspekt”, säger WntResearchs vd, Peter Morsing.

Peter Morsing, vd, WntResearch AB
E-mail: pm@wntresearch.com
Telefon: +46 72 720 0711

Denna information är sådan information som WntResearch AB är skyldigt att offentliggöra